Jak najbardziej możemy nazwać Mapy Google świetnym narzędziem, które pomaga nie tylko dotrzeć do celu, ale również wybrać firmę cieszącą się wysokim uznaniem wśród użytkowników. Niestety, nie zawsze wystawione opinie są zgodne z prawdą. Google postanowiło rozwiązać ten problem.
Mapy Google wprowadzą kary dla niegrzecznych firm
Niezależnie od tego, czy szukamy w okolicy najlepszego sklepu rowerowego, najsmaczniejszego kebaba czy najbardziej komfortowego hotelu, to często sięgamy po pomoc Google Maps. Ostateczny wybór miejsca, do którego pójdziemy, ustalamy na podstawie opinii i ocen innych użytkowników.
W związku z tym, że opinie, które możemy przeczytać w Mapach Google, często są kluczowe podczas wyboru konkretnej firmy, to oczywiście firmom zależy na dobrych recenzjach. Niestety, niektóre z nich, zamiast skupić się na jakości świadczonych usług, wybierają drogę na skróty. Niebawem jednak takie zachowanie zostanie ukarane.
Mapy Google zaczną ostrzegać użytkowników przed firmami, które korzystają z fałszywych opinii. Problem znany jest od dawna, ale teraz spotęgowany jest przez sztuczną inteligencję – w końcu nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać specjalne narzędzia do podbicia średniej oceny, a także do wystawiania fałszywych opinii.
Jakie kary zostaną wprowadzone? Stosowna informacja o niedozwolonych praktykach będzie publicznie widoczna w aplikacji Mapy Google, a także podczas korzystania z usługi przez przeglądarkę internetową. Co więcej, na firmę zostaną nałożone ograniczenia – brak możliwości otrzymywania nowych ocen i recenzji przez określony czas. Nie muszę chyba dodawać, że wszystkie wcześniejsze, fałszywe opinie zostaną skasowane.
Zmiany powinny zostać wdrożone już niebawem
Ostrzeżenia są już widoczne dla części użytkowników w Wielkiej Brytanii. Natomiast zaktualizowane przez Google dokumenty Fake Engagement wskazują, że nowe rozwiązanie niebawem zostanie wprowadzone globalnie. Dokładny harmonogram prac nie jest znany, ale prawdopodobnie nie będziemy musieli długo czekać.
Warto jeszcze wspomnieć, że Mapy Google zapewnią zestaw narzędzi, które pozwolą firmom odwołać się od decyzji o nałożeniu ograniczeń. Celem jest ochrona firm, które zostały niesłusznie uznane za „niegrzeczne”.
Pozostaje więc trzymać kciuki, że Mapy Google wkrótce pozbędą się lub znacząco ograniczą zjawisko wystawiania fałszywych opinii. Sprawi to, że będziemy mieli większą pewność, że wysoko ocenione miejsce faktycznie oferuje wysoki poziom i cieszy się uznaniem wśród klientów.