Część użytkowników MacBooków Pro pochodzących z 2016 oraz 2017 roku doświadcza uciążliwych problemów z ładowaniem. Pasek baterii w ich laptopach uparcie nie chce przekroczyć poziomu 1%. Jeśli należysz do tego grona, dowiedz się, co zrobić, aby wyeliminować tę niedogodność.
Problemy w świecie profesjonalistów
Laptopy pochodzące z serii „Pro” cieszą się zaufaniem milionów użytkowników. Są wykorzystywane na szeroką skalę wśród filmowców oraz osób pracujących w branży artystycznej, dla których liczy się niezawodność sprzętu oraz długi czas pracy na baterii.
Niestety, nawet w komputerach z dopiskiem „Pro” Apple nie ustrzegło się wpadek, często wręcz uniemożliwiających korzystanie ze sprzętów. W listopadzie ubiegłego roku użytkownicy donosili o awariach podczas aktualizacji do systemu macOS Big Sur, które powodowały nagłe wygasanie laptopów oraz brak możliwości przywrócenia ich do życia.
Przed błędami nie ustrzegły się nawet najnowsze MacBooki Pro, działające na autorskim procesorze Apple M1. W niektórych przypadkach, bez powodu uruchamiał się wygaszacz ekranu, nawet gdy obsługująca go opcja była wyłączona w opcjach systemu.
Czy Twój komputer jest objęty akcją naprawczą?
Ostatnie doniesienia wskazują na znaczące problemy z ładowaniem MacBooków Pro z lat modelowych 2016 i 2017. Defekt w zasadzie przemienia laptopy w komputery stacjonarne, gdyż w żaden sposób nie można ich zmusić do naładowania baterii ponad poziom 1%, przez co muszą być stale podpięte do ładowarki. Według Apple, usterką dotknięty jest niewielki odsetek użytkowników, jednak jest ona niesamowicie uciążliwa.
Dotknięte opisywanym problemem urządzenia powinny wskazywać komunikat dotyczący zdrowia baterii, rekomendujący kontakt z serwisem. Jeśli Twój komputer wskazuje stan ogniwa jako „normalny”, gratulacje, Twój egzemplarz jest wolny od tego mankamentu.
Niestety trafiłeś do grona nieszczęśników? W takim przypadku Apple zaoferuje Ci całkowicie darmową wymianę baterii. Wraz ze wstępną ekspertyzą w celu weryfikacji problemu.
W celu ochrony większej ilości MacBooków Pro 2016 i 2017 została także wydana aktualizacja systemu macOS, mająca zapobiec problemom z ładowaniem. Jeżeli jesteś właścicielem modeli z tych lat, zalecam natychmiastową aktualizację oprogramowania do wersji BigSur 11.2.1 lub późniejszych, ewentualnie zainstalowanie dodatkowego usprawnienia do systemu macOS Catalina 10.15.7.
Dokładna lista wadliwych modeli
Usterka dotyczy tylko modeli pochodzących z serii „Pro” z lat 2016 oraz 2017. Szczegółowa lista znajduje się poniżej:
- MacBook Pro (13 cali, 2016, z dwoma portami Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (13 cali, 2017, z dwoma portami Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (13 cali, 2016, z czterema portami Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (13 cali, 2017, z czterema portami Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (15 cali, 2016)
- MacBook Pro (15 cali, 2017)
Mamy szczerą nadzieję, że problem nie dotknął żadnego z naszych Czytelników. Jeśli jednak trafiłeś na wadliwy egzemplarz, szczęśliwie Apple powinno wymienić baterię w Twoim laptopie bez żadnych opłat.