Jeśli masz Samsunga, to czy twoim następnym smartfonem będzie Samsung? To nie zawsze tak działa, i wszyscy doskonale o tym wiemy. Ale jak duża część użytkowników smartfonów pozostaje przy dotychczasowym dostawcy sprzętu podczas zmiany urządzenia na nowszy model?
Co nieco na ten temat może nam powiedzieć badanie BankMyCell, które zbierało dane na ten temat od stycznia do lipca bieżącego roku. W badaniu wzięło udział ponad 64 000 Amerykanów. Między innymi dlatego w zestawieniu brakuje danych dotyczących smartfonów Huawei czy Xiaomi, które na rynku w USA są marginesem, zaś u nas – regułą. Stąd dla nas, Europejczyków to raczej ciekawostka niż statystyka, która miałaby ukazać prawdę o naszych przyzwyczajeniach związanych z wymianą telefonu. Z drugiej jednak strony, pewnie bylibyśmy zgodni co do niektórych opublikowanych wyników.
BankMyCell podkreśla, że spośród smartfonów z Androidem największą lojalnością wykazują się użytkownicy modeli Samsunga (63,9%). Jeśli właściciele urządzeń tej marki decydują się na zmianę producenta, to poszukują telefonów Apple (17,1%) lub LG (8%).
Tylko 10,8% respondentów pozostaje przy HTC bez względu na wszystko. Najczęściej podczas zmiany smartfona dotychczasowi właściciele tajwańskiej elektroniki uciekają do Samsunga (32,1%) i Apple (17,1%).
Największym współczynnikiem pozostania przy marce wykazali posiadacze iPhone’ów – 74,6%. Wysoko też uplasowało się Google z lojalnością użytkowników na poziomie 51%. LG, Motorola i HTC odnotowały niższe wyniki, oscylujące w granicach 40% chętnych do ponownego wybrania telefonu tego samego producenta.
Jak wspomniałem na wstępie, powyższe liczby są charakterystyczne dla użytkowników smartfonów w USA. Na przykład dlatego mamy tam tak dużą lojalność wobec Pikseli od Google. W Europie te statystyki wyglądałyby pewnie całkiem inaczej.
Też jesteście skłonni pozostać przy aktualnym producencie smartfona przy jego wymianie czy za każdym razem poszukujecie lepszych opcji?
źródło: BankMyCell