Rywalizacja Lidla i Biedronki z jednej strony jest już nudna i momentami wręcz żenująca, ale z drugiej korzystna dla klientów. Niewykluczone, że nowa funkcja, która zostanie udostępniona klientom już wkrótce, stanie się kolejnym sposobem na zdyskredytowanie konkurenta.
Lidl wprowadzi Scan&Go – jak to będzie działać?
Niemiecka sieć zapowiedziała dziś, że od 28 października 2028 roku będzie obowiązywał nowy regulamin „Lidl Plus”. Wprowadza on kilka zmian i nowość w postaci usługi Scan&Go. Wspomniany dokument opisuje, jak ma ona działać w praktyce.
W trakcie wizyty w sklepie klient będzie mógł skanować za pomocą aplikacji Lidl Plus kody kreskowe produktów branych z półek. W przypadku tych na wagę, czyli przede wszystkim warzyw i owoców, wymagane będzie zważenie ich – waga wydrukuje etykietę z kodem kreskowym, który następnie trzeba zeskanować aplikacją. Z kolei w sytuacji, gdy klient weźmie produkt z Piekarni Lidla, będzie musiał zeskanować kod QR znajdujący się na listwie cenowej.
Po skompletowaniu zakupów, trzeba będzie kliknąć przycisk z napisem „Płatność”, udać się do kasy i zidentyfikować się przy niej za pomocą cyfrowej karty klienta oraz zapłacić. W regulaminie nie ma mowy o konieczności wykładania zakupów na kasę.
Lidl zastrzega, że nowa funkcja Scan&Go będzie dostępna wyłącznie w wybranych sklepach. Przy okazji warto przypomnieć, że podobne rozwiązanie jest dostępne dla klientów również m.in. w Auchan, Carrefourze i Ikea (Skanuj i Płać). Z kolei Rossmann ma Rossmann Go, które nie wymaga podchodzenia do kasy (aczkolwiek można zapłacić za zakupy też w kasie).
Co jeszcze zmienia nowy regulamin „Lidl Plus”?
Dodanie funkcji Scan&Go to zdecydowanie największa zmiana, jaką wprowadza zaktualizowany regulamin, ale nie jedyna. Oprócz tego zdecydowano, że nie będzie wymagane podanie nazwiska podczas rejestracji. Ponadto klienci będą mogli/musieli włączyć dodatkowy mechanizm zabezpieczający płatność Lidl Pay – uwierzytelnienie dwuskładnikowe.
Ma ono działać w ten sposób, że przy każdym logowaniu na swoje konto klient będzie musiał podać kod weryfikacyjny, który zostanie wysłany na zarejestrowany numer telefonu lub adres e-mail. Po wyłączeniu uwierzytelnienia dwuskładnikowego lub oznaczeniu urządzenia jako zaufane nie będzie można jednak dalej korzystać z płatności mobilnych Lidl Pay.