Firma LG po raz kolejny odnotowała rekordową sprzedaż i przychody w niespotykanej do tej pory wysokości. Nie wszystkie działy południowokoreańskiej marki w minionych miesiącach poradziły sobie jednak tak samo dobrze. W przypadku smartfonów tak kolorowo nie jest.
Wyniki finansowe LG za Q4 2019 i cały 2019 rok
LG poinformowało, że w 2019 roku przychody ze sprzedaży produktów osiągnęły rekordowy poziom 62,3 biliona wonów południowokoreańskich (53 mld dolarów amerykańskich). Największą cegiełkę przyłożyły do tego urządzenia domowe klasy premium, jak te z serii LG SIGNATURE. Zysk operacyjny za ubiegły rok wyniósł natomiast 2,44 bln KRW (2,07 mld USD) i był niższy o 10% niż ten uzyskany w 2018 roku (2,7 bln KRW). Producent informuje jednak, iż wynika to z faktu, że wydano więcej pieniędzy na marketing i „technologie przyszłości”.
Z kolei przychody za czwarty kwartał 2019 roku sięgnęły kwoty 16,06 bln KRW (13,65 mld USD) i były o 1,8% wyższe niż w Q4 2018 (15,77 bln KRW) oraz o 2,3% wyższe względem poprzedniego kwartału. Zysk operacyjny za Q4 2019 osiągnął natomiast wartość 101,8 mld KRW (86,5 mln USD) i był aż o 34,5% wyższy niż ten w czwartym kwartale 2018 roku (75,7 mld KRW).
Wyniki finansowe działu mobilnego LG za Q4 2019 i cały 2019 rok
LG Mobile Communications Company wygenerowało przez cały 2019 rok przychód w wysokości 5,97 bln KRW (5,07 mld USD). Niestety, po odliczeniu różnego rodzaju kosztów ponownie okazało się, że dział mobilny jest na minusie – strata operacyjna za ubiegły rok wyniosła 1,01 bln KRW (858,34 mln USD). Na jej wysokość niebagatelny wpływ miały również zwiększone wydatki na marketing, wspierający sprzedaż flagowych smartfonów.
W samym czwartym kwartale 2019 roku przychody wygenerowane przez LG Mobile Communications Company osiągnęły wartość 1,32 bln KRW (1,12 mld USD) i były niższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej z uwagi na – jak podaje LG – „powolną sprzedaż masowych smartfonów na rynkach zagranicznych”.
W 2020 roku dział mobilny LG zamierza usprawnić swoją strategię, m.in. za sprawą wprowadzenia na rynek nowych smartfonów średniej i wysokiej klasy z modemami 5G oraz kontynuowania redukowania kosztów.
Źródło: LG