Południowokoreański producent po okresie dołowania, gdzie nawet flagowe modele tej firmy miały problem z aktualizacjami, zaczyna sobie radzić coraz lepiej na rynku mobilnym. W internecie pojawiły się wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał 2014 roku. Co prawda LG wskoczyło na pozycję lidera wśród telefonów (smartfonów), nie zmienia to jednak faktu, że do sprzedaży przyczyniły się topowe modele koncernu – LG G2 i G Pad 8.3. Jak prezentują się statystyki?
Azjaci na lokalnym rynku nie mają łatwego życia. Firma zmaga się ze swoim rywalem – Samsungiem. A ten, dzięki świetnej polityce marketingowej bije kolejne rekordy sprzedaży. Jednak odkąd LG zaczął czerpać pełnymi garściami od swojego konkurenta, nie może narzekać na popularność. Ciężko temu stwierdzeniu nie przyznać racji, skoro wiele rozwiązań w swoich topowych modelach obie firmy mają podobne. Jeśli ten stan rzeczy się utrzyma, być może LG z wielkiego dołka, wzniesie się na szczyt. Na razie daleka droga do tego, ale wyniki ostatnich notowań mogą napawać optymizmem. Pomimo fatalnego wyniku w 2013 roku, producent elektroniki poprawił swoje notowania z nawiązką w bieżącym okresie. Co prawda wynik 3,18 mld dolarów ze sprzedaży nie robi na nikim wrażenia, zwłaszcza jeśli pod uwagę weźmiemy osiągnięcia Samsunga. Nie to jest jednak istotne. Koncern dzięki dobrym wynikom znalazł się na trzecim miejscu producentów sprzętu telefonicznego, wyprzedzając tym samym takie marki jak: Huawei, Lenovo, Sony, czyli bezpośrednią konkurencję. Trzeba sobie doskonale zdawać sprawę, że na walkę z Samsungiem i Apple, Koreańczycy nie mają szans. Natomiast, wcześniej wspomniane koncerny są realnym konkurentem w walce o podium.
Zastanówmy się jednak, co tak naprawdę przyczynia się do sukcesu. To, że LG i Samsung mocno oddziałują na siebie, nie podlega wątpliwościom. W końcu są to lokalni konkurenci. Poza tym argumentem mogą być jeszcze inne aspekty. W 2013 roku firma odwaliła masę dobrej roboty. Takie urządzenia jak LG G Pad 8.3 i G2 zdobyły dużą popularność, dzięki świetnej jakości. Bynajmniej, nie chodzi mi tu o obudowę, bo to temat dyskusyjny. Ale rewelacyjny ekran, doskonałe podzespoły oraz wiele innych detali, przyczyniły się do wzmożonego zainteresowania marką. Koncern jeszcze długo będzie musiał pracować na odbudowanie straconego zaufania, ja jednak patrzę na to z boku. Jako osoba neutralna względem LG, śmiało mogę stwierdzić, że firma jest na dobrej drodze. Produkuje coraz lepszy sprzęt, a wyniki takie jak dzisiejszy mówią same za siebie. Podsumowując, wyżej wymienione urządzenia mają realny wpływ na wzrost znaczenia tego producenta. Nie jest to jednak zasługa zwykłych słuchawek, a topowych modeli. Mając w zanadrzu debiut LG G3, który wywołuje medialny szum, jestem spokojny o pozycję tej korporacji.
Źródło: PocketNow.com