LG oficjalnie zainaugurowało start nowej marki – LG ThinQ. Obejmie ona wszystkie urządzenia AGD, elektronikę użytkową i usługi, które wykorzystują sztuczną inteligencję. Pierwsze zadebiutują już na styczniowych targach CES 2018 w Las Vegas.
Nie jest tak, że LG dopiero teraz się obudziło i nagle postanowiło wejść w segment smart home. Zwiastuny tego, co nadejdzie w przyszłym roku, mogliśmy zobaczyć już podczas tegorocznych targów CES 2017 w Las Vegas. Koreańczycy poinformowali wówczas o technologii DeepThinQ i zapowiedzieli, że zamierzają wyposażać wszystkie urządzenia AGD klasy premium w moduł Wi-Fi.
Później producent również nie próżnował. Otworzył laboratorium badań nad sztuczną inteligencją w Seulu, w którym zatrudnieni specjaliści pochylają się nad AI. Dzięki temu stworzono m.in. technologie, umożliwiające rozpoznawanie oraz analizę głosu, ruchomego obrazu i sygnałów z czujników. Dzięki temu Sztuczna Inteligencja uczy się zachowań użytkowników, wskutek czego z czasem coraz lepiej będzie odpowiadać na ich potrzeby i oczekiwania.
Przez ten czas specjalistom udało się opracować inteligentne lodówki, pralki i odkurzacze, a nawet klimatyzator, który zapamiętuje przeznaczenie oraz sposoby użytkowania pomieszczeń (LG chwali się, że to pierwsze takie urządzenie na świecie).
Wprowadzając markę ThinQ chcemy podkreślić, że inteligentne produkty LG myślą o swoich użytkownikach, by każdego dnia ułatwiać im życie. AI to kolejna bariera techniczna, dlatego jako lider w dziedzinie sprzętu AGD i elektroniki użytkowej chcemy sprawić, że sztuczna inteligencja stanie się bardziej przyjazna i przestanie budzić tak silne obawy – Han Chang-Lee, szef globalnego centrum marketingowego LG
Oczywiście nie tylko LG planuje wykorzystywać Sztuczną Inteligencję w sprzętach domowych. Samsung również chce to robić i to również na szeroką skalę. Więcej na temat zamiarów tego ostatniego przeczytacie w podlinkowanym poniżej artykule.
Polecamy również:
https://www.tabletowo.pl/2017/10/19/premiera-bixby-2-0-co-nowego/
Źródło: informacja prasowa