Dokładniej rzecz ujmując, straty te zostały już określone. Choć różne działy LG odnotowały całkiem dobre wyniki, sekcja mobilna generuje takie problemy, że zysk firmy spadł w ciągu roku o 30%.
LG Electronics odnotowało w trzecim kwartale 2019 roku przychody na poziomie 13,15 mld dolarów. Jest to wzrost o 1,8% względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto spadł jednak o 30,45% w skali roku, i wynika on głównie ze strat w dziale mobilnym. Inne segmenty firmy radzą sobie całkiem nieźle, w tym działy sprzętów gospodarstwa domowego, rozrywki domowej czy rozwiązań biznesowych.
LG Mobile ciągnie firmę w dół
Sektor Mobile Communications w LG odnotował w trzecim kwartale tego roku przychód w wysokości 1,27 mld dolarów, co jest spadkiem rocznym w wysokości 24,7%. Udało się ograniczyć straty do 132 mln dolarów, co jest poprawą względem drugiego kwartału 2019 roku, gdzie dział mobilny stracił 313 mln dolarów, ale to wciąż zabawa „pod kreską”.
Mobilne LG będzie wciąż starało się ograniczać wydatki i przeznaczać je na ważne rzeczy – na przykład sprzedaż produktów 5G. W ulepszaniu balansu finansowego ma pomóc przeniesienie niektórych zakładów produkcyjnych w bardziej opłacalne miejsca. Firma spodziewa się jednak silnej konkurencji cenowej w związku z urządzeniami planowanymi do wprowadzenia na rynek. Innymi słowy – to nie koniec kłopotów.
Jak widać, sektor mobilny jest niezwykle trudny do prowadzenia biznesu. LG boleśnie się o tym przekonuje, i to już od długiego czasu. Ale walczy, i jest na swój sposób innowacyjne, czego dowodem jest na przykład LG G8X ThinQ – smartfon z dwoma ekranami OLED. Średnio praktyczne, ale jakie efektowne!
LG G8X ThinQ dostępny w Polsce. Cena jest wysoka, ale… usprawiedliwiona