LG ostatnimi czasy dość mocno stara się zdeprecjonować konkurentów, aby na ich szkodzie podbudować swój własny wizerunek. Dwa razy na celownik wzięto sobie Samsunga i jego Galaxy S7, a teraz postanowiono dopiec Apple.
W przeszłości to raczej ww. dwójka darła koty między sobą, o czym pisałem m.in. tutaj i tutaj. Niedawno do „stawki” włączył się również Microsoft, który przekonuje, że jego tablety z linii Surface dużo lepiej sprawdzą się w roli komputera osobistego niż rozwiązania proponowane przez Apple. Swoje trzy grosze sukcesywnie dokłada także LG.
Jak wspomniałem na samym początku, dwukrotnie uderzono w rodzimego konkurenta – raz dość kreatywnie, natomiast za drugim razem dość mocno „naginając” fakty. Koreańczycy najwyraźniej doszli do wniosku, że taka strategia przynosi zamierzone skutki, więc postanowiono kontynuować tę nową „tradycję”. Należy bowiem zauważyć, że w przeszłości LG nie atakowało tak agresywnie konkurentów.
CEO LG, Cho Ju-no, podczas niedawnej konferencji w stolicy Korei Południowej, Seulu, odrzucił zarzuty, że zaprezentowany 21 marca, 4-calowy iPhone SE stanowi mocną konkurencję dla jego marki w segmencie średniaków. Stwierdził też, że LG nie wypuszcza nowych produktów, oferujących tę samą, starą technologię i funkcje, ponieważ nie jest to w ich stylu. Nie do końca można się z tym zgodzić, ponieważ iPhone’a SE wyposażono w najnowszy procesor, 2 GB RAM oraz 12 Mpix aparat iSight, czyli zestaw znany z iPhone’ów 6S/6S Plus. Jedynym większym mankamentem jest TouchID starszej generacji, który działa nieco wolniej.
Koreańczykom mogło jednak chodzić o brak innowacji, jakim może pochwalić się G5, lecz jeśli tak, to moim zdaniem nieco się zagalopowano, ponieważ to nie ta sama półka. W tej kwestii bliższe by było porównanie z X cam i X screen, które rzeczywiście mogą się pochwalić czymś, czego nie ma konkurencja, czyli jedną funkcją znaną z flagowców (odpowiednio: podwójny obiektyw aparatu oraz dodatkowy wyświetlacz ponad ekranem głównym).
LG jednak twierdzi, że nie zamierza ścigać się w rankingach, tylko stara się dostarczyć klientom różne rozwiązania, które dostarczą im wiele rodzajów rozrywki:
LG Electronics does not care seriously about rankings, at the moment, as we are focused on making sure the new device provides consumers a variety of options to have fun.
Cho Ju-no, CEO LG
Źródło: Android Authority