Jak dotąd ekrany OLED mogliśmy podziwiać głównie w smartfonach od Samsunga. Sytuacja ta powoli się zmienia, gdyż coraz więcej producentów decyduje się na wyświetlacz tego typu. Już niedługo koreański producent może mieć poważnego konkurenta – LG, które reorganizuje swój dział LG Display i inwestuje ogromne pieniądze w celu rozwinięcia i pełnego wprowadzenia ekranów OLED.
Skrót OLED pochodzi od angielskich słów Organic Light-Emitting Diodes. Technologia ta oparta jest o substancje organiczne, które wykazują predyspozycje do luminescencji i dobrze przewodzą prąd. W wyniku tego każdy piksel staje się pojedynczą diodą, która zaczyna świecić, gdy dostarczymy jej prądu. Nie potrzebujemy tutaj dodatkowego źródła światła, jak ma to miejsce w innych konstrukcjach, stosowanych współcześnie. Dzięki temu, wyświetlacze OLED cechują się bardzo dobrym odwzorowaniem barw i prawdziwie czarną czernią oraz ostrym i szczegółowym obrazem. Dodatkowo technologia ta jest stosunkowo młoda i ma przed sobą ogromny potencjał rozwoju.
LG oczywiście od jakiegoś czasu pracuje już nad organicznymi wyświetlaczami. Ba, ma nawet w swojej ofercie produkty z nimi na pokładzie. Są to np. telewizory, obok których nie można przejść obojętnie. Jakość reprodukowanego obrazu jest fantastyczna, a oczy same lgną do jego podziwiania. Dodatkowo, telewizory LG z OLEDowymi matrycami były pierwszymi na rynku i mocno podniosły poprzeczkę w kwestii jakości obrazu.
Wyświetlacz OLED możemy także znaleźć w wygiętych smartfonach LG – G Flex i G Flex 2. Zastosowano w nich ekran typu P-OLED, gdzie P jest skrótem od Polymer. Różnicą jest zmiana szkła, które było używane do produkcji diod na plastik. Dzięki temu można było uczynić ów smartfony wygiętymi. Oprócz tego, ekrany P-OLEDowe cechują się większą wytrzymałością na wysokie temperatury i pęknięcia oraz lżejszą i cieńszą konstrukcją, a także mniejszym kosztem produkcji.
Przyszedł jednak czas na szerszą ekspansję i jeszcze większe rozpowszechnienie tego typu ekranów. Dotychczas dział zajmujący się wyświetlaczami – LG Display, działał w pięciu kategoriach – TV, IT, OLED, Mobile i AD (wyświetlacze w urządzeniach reklamowych). Koreańska firma postanowiła dokonać reorganizacji, w wyniku czego wyróżniono trzy główne kategorie – TV, IT i Mobile, w których priorytetem będzie teraz stosowanie wyświetlacza opartego o technologię diod organicznych. Firma zainwestowała już w tym celu blisko 3 miliardy dolarów.
LG chce stać się potentatem w kategorii wyświetlaczy OLED i P-OLED oraz produkować najlepsze matryce na rynku. Koreańczycy mają być jednym z dostawców tego typu wyświetlaczy do następcy iPhone’a 7.
Póki co firma nic nie mówi na temat wprowadzenia ekranów OLED do swoich smartfonów. Sporo mówiło się, że taki wyświetlacz miał zagościć w tegorocznym flagowcu – LG G5, niestety producent postanowił zastosować w nim matrycę IPS LCD. Obecne plotki na temat LG G6 nic nie mówią o technologi zaimplementowanego w urządzenie wyświetlacza, jednak wydaje mi się, że również zagości w nim matryca starszego typu. Większe nadzieję wiążę z następcą LG V20, gdyż seria V jest tą, w której LG lubi eksperymentować.
Źródło: Business Korea, dzięki PhanDroid