Od czasu do czasu docierają do nas informacje o wynikach sprzedaży poszczególnych modeli tabletów internetowych. Wśród nich prym wiedzie Apple, którego nowy iPad w ciągu pierwszego weekendu po premierze trafił do trzech milionów klientów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę analityczną Flurry, sytuacja wygląda podobnie na rynku sklepów z aplikacjami dla smartfonów i tabletów. Podczas gdy pierwsze miejsce Apple AppStore nie jest dla nas żadnym zaskoczeniem, drugie jak najbardziej. Statystyki Flurry mówią, że tuż za nadgryzionym jabłkiem skrada się Amazon AppStore, który generuje 89% zysków AppStore. Trzecie miejsce przypadło Google Play (wcześniej Android Market): sklep generuje jedynie 23% zysków. Dobrym sposobem na przedstawienie tych danych w bardziej przystępny sposób jest wyobrażenie sobie aplikacji, która w AppStore generuje $1 zysku, w Amazon AppStore $0,89, a w Google Play $0,23.
Co więcej, inne niezależne badania wykazały, że użytkownicy urządzeń z systemem iOS zdecydowanie częściej pobierają płatne aplikacje i korzystają z systemu wewnętrznych płatności, niż posiadacze smartfonów i tabletów z Androidem. Tego rodzaju analizy doskonale tłumaczą sukces AppStore, który na początku ubiegłego miesiąca świętował dwadzieścia pięć miliardów pobrań.