PC Master Race nie przestaje się rozwijać. Według byłego pracownika Razera, kolejnym krokiem w kierunku lepszej, bardziej komfortowej przyszłości jest dla fanów FPS-ów wymiana klawiatury na kontroler.
Kontroler vs klawiatura
W tym konkretnym przypadku rozwiązanie odwiecznego problemu fanów FPS-ów nie będzie miało większego znaczenia, bowiem Alt Motion używa się razem z myszką i ma on zastąpić wyłącznie klawiaturę. Konflikt pomiędzy padem a myszką i klawiaturą pozwoli jednak łatwo wytłumaczyć problem, który próbuje rozwiązać Edward Larkin, były designer Razera.
Wśród fanów FPS-ów ten konflikt pojawia się w niemalże każdej grze. Obie strony mają swoje plusy i minusy. Klawiatura ma bardzo wiele przycisków, ale komfortowe wciskanie wielu z nich wymaga odpowiedniej pozycji, lat doświadczenia i korzystania z tych samych bindów w różnych grach. Problem ten rozwiązuje kontroler, oferując odpowiednią liczbę przycisków do FPS-ów i pozwalając na bardzo komfortowy dostęp do każdego z nich.
Zmorą padów w grach competitive są jednak analogi, którym daleko do precyzji myszki. Aby posiadacze padów mogli w grach rywalizować z graczami na klawiaturach i myszkach, potrzebna jest asysta celowania. Dopiero kiedy gra zostanie przystosowana do padów, obie strony grają na względnie równych warunkach.
Alt Motion – odpowiedź na problemy fanów FPS-ów
Designer Edward Larkin zostawił całkowicie w spokoju myszkę i postanowił stworzyć do niej bardzo dziwnie wyglądający kontroler.
Jak widać na powyższym obrazku, kontroler składa się z trzech analogów. Do każdego z nich można przypisać różne przyciski na klawiaturze, a co za tym idzie, czynności w grze. Możemy sterować Alt Motion za pomocą jednego albo trzech palców jednocześnie. Łącznie pod trzy analogi kontrolera można przypisać ponad 100 różnych komend i makro.
Jest to bez wątpienia ciekawe rozwiązanie problemu, który może doskwierać niektórym mniej doświadczonym fanów FPS-ów. Na pewno początkowo gra na Alt Motion wymaga przystosowania się do zupełnie innego sposobu sterowania. Ciekawie byłoby zobaczyć w akcji gracza, który używa Alt Motion od lat i jest w stanie komfortowo korzystać z niego podczas gier w Counter-Strike’a czy Valoranta.