Weryfikacja dwuetapowa to dodatkowy krok podczas logowania się do różnych usług, który zwiększa bezpieczeństwo konta. Niestety, wciąż nie wszyscy użytkownicy korzystają z tej funkcji, nawet w przypadku najważniejszych kont. Google pragnie, by to się zmieniło, a do swojej nowej akcji zaprosiło kilka znanych gwiazd.
Logowanie dwuetapowe do konta Google jest banalne
Największą zaletą weryfikacji dwuetapowej jest podniesienie naszego bezpieczeństwa. Jeśli korzystamy z tej funkcji podczas logowania się do usług, potrzebne jest nam nie tylko podanie poprawnego hasła, lecz także wykonanie dodatkowego kroku.
W wielu miejscach serwisy wymagają podania jednorazowego kodu z wiadomości SMS lub aplikacji uwierzytelniającej. Innym sposobem weryfikacji naszej tożsamości jest zatwierdzenie próby logowania za pomocą innego urządzenia, na którym korzystaliśmy wcześniej z danej usługi. W taki sposób można zalogować się między innymi na konto Google.
Jeśli mamy przy sobie smartfon z zainstalowaną aplikacją tego producenta, np. Gmail lub YouTube, możemy wykorzystać ją do logowania dwuetapowego. Wystarczy kliknąć w powiadomienie i potwierdzić (lub odrzucić) dostęp za pomocą jednego przycisku. W ten sposób, nawet, jeśli nasze hasło dostanie się w niepowołane ręce, włamywacze nie będą mogli się za jego pomocą zalogować. Daje to również jasną informację, że dane należy jak najszybciej zmienić na nowe, silniejsze.
Z 2FA powinien korzystać każdy – nawet drag queen
By zachęcić użytkowników do sprawdzenia tej metody logowania, Google przygotowało kilka krótkich spotów ze znanymi influencerami i gwiazdami. Wśród nich znalazła się znana na całym świecie drag queen Trixie Mattel.
Osobistość opowiada, że sporo podróżuje, a w związku z tym często łączy się z niezabezpieczonymi hot spotami. Jak doskonale wiemy – takie punkty dostępowe niosą za sobą ryzyko kradzieży naszych danych, w tym także informacji logowania do różnych usług. Trixie, nie chcąc ryzykować włamania na jej Gmaila, korzysta z 2FA i zachęca do tego również inne osoby.
Cały materiał jest zachowany w dość luźnym klimacie, lecz przekazuje najważniejsze informacje na temat tej metody logowania. Rzecz jasna, nie jest to jedyny klip z tej serii – Google podeszło do sprawy bezpieczeństwa z większym rozmachem i zachęciło do wzięcia udziału w akcji również kilka innych gwiazd.
Na oficjalnym kanale giganta możemy znaleźć kilka krótkich filmików z udziałem gwiazd takich, jak Bretman Rock, Josh Peck czy Safiya Nygaard. Każdy z nich zachęca do skorzystania z dwuetapowego logowania na konto Google.
Ta akcja promocyjna ma być zapewne ułatwieniem dla samego producenta, który stopniowo wymusza na użytkownikach korzystanie z tej metody logowania, niezależnie od tego, czy sami tego chcą.