Gdy kilka miesięcy temu na łamach naszego serwisu pojawiła się recenzja symulatora kozy (a mówiąc konkretniej Goat Rampage – podróbki Goat Simulator) w komentarzach rozpoczęła się dyskusja o tym, co będzie następne. Wśród propozycji znalazły się między innymi symulator drzewa, symulator skały, a nawet symulator symulatora.
Okazuje się jednak, że wszystkie te przepowiednie były błędne, a kolejnym wielkim hitem z gatunku nietypowych symulatorów stał się I am Bread – symulator chleba. Fabuła gry pozwala nam wcielić się w bohaterską kromkę, która ma ambicje, by stać się tostem. By osiągnąć swój cel będzie musiała jednak odbyć długą i niebezpieczną podróż, która całkowicie odmieni jej życie. Zadaniem gracza będzie pokierowanie losami tytułowego pieczywa, które posiada nie tylko cechy właściwe dla normalnego chleba, który zjadamy na co dzień (tzn. świadomość, uczucia i wartości odżywcze), ale też nietypową zdolność poruszania każdym rogiem kromki z osobna. To właśnie ta umiejętność pozwoli nam przemieszczać się z miejsca na miejsce, siejąc przy okazji ogromne spustoszenie w naszym otoczeniu. Warto bowiem pamiętać o tym, że znakiem rozpoznawczym odpowiedzialnego za grę studia Bossa jest niewygodne sterowanie, które celowo utrudnia rozgrywkę doprowadzając przy tym do wielu komicznych sytuacji (patrz – Surgeon Simulator).
Gra I am Bread pojawi się w App Store w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Tabletowa wersja będzie posiadać wszystkie elementy, które zobaczymy wcześniej w jej pecetowym pierwowzorze. Dokładna data premiery nie jest jeszcze niestety znana, jednak najmniej cierpliwi fani pieczywa mogą już teraz nabyć niepełną wersję gry na platformie Steam, jako Early Access.