Deweloperzy, wydający oprogramowanie na iOS i iPadOS, mogą już korzystać z nowej metody sprzedaży subskrypcji. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Apple właśnie wprowadziło jednorazowe kody na subskrypcje.
Kody na subskrypcje, czyli nowa metoda na pozyskiwanie użytkowników
Jak zaznacza firma z Cupertino, kody na subskrypcje zostały stworzone, aby umożliwić twórcom usług zdobywanie nowych użytkowników, a także zatrzymywanie obecnych lub przyciąganie tych, którzy wcześniej płacili za subskrypcję, ale z jakichś powodów z niej zrezygnowali.
Mamy do czynienia z unikalnymi, alfanumerycznymi kodami, które pozwalają automatycznie wykupić lub odnowić dostęp do usługi po obniżonej cenie lub bezpłatnie przez określony czas.
Względem bardziej „klasycznych” sposobów wykupywania subskrypcji, kody na subskrypcje mogą być dystrybuowane w formie cyfrowej, a także fizycznej. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wcześniej wygenerowany kod dołączyć do danego produktu lub nawet wysłać za pomocą listu.
Nowość przeznaczona jest dla właścicieli iPhone’ów i iPadów, które działają pod kontrolą iOS 14 lub iPadOS 14. Kody na subskrypcje mogą być wykorzystanie w App Store lub bezpośrednio w samych aplikacjach, jeśli ich twórcy zaimplementowali specjalne API.
Kody na subskrypcje mają jednak pewne ograniczenia
Nowa forma dostępu do płatnych usług nie ma zastąpić wcześniejszych metod kupowania subskrypcji. Jak już wcześniej wspomniałem, celem jest przede wszystkim pozyskanie nowych klientów, którzy mogą zacząć płacić za dostęp lub zatrzymanie już obecnych użytkowników. W związku z tym, kody na subskrypcje objęte są pewnymi ograniczeniami, w przeciwieństwie do zwykłych metod.
Klienci mogą bowiem użyć jednego kodu na jedną aktywną ofertę, natomiast twórcy aplikacji są ograniczeni do 10 aktywnych ofert na jeden abonament. Ponadto, maksymalna liczba kodów na aplikację wynosi 150 tysięcy na kwartał.
Podczas realizowania kodu, otrzymujemy zestaw podstawowych informacji – nazwa subskrypcji, czas jej trwania i cenę. Oczywiście wówczas możemy zdecydować, czy faktycznie jesteśmy zainteresowani ofertą.
Warto dodać, że kody na subskrypcje mogę pozwolić nie tylko na zwiększenie zainteresowania płatnymi usługami, ale również samymi aplikacjami. Kody mogą być dodawanie do produktów lub rozdawane podczas konkretnych wydarzeń, a podczas ich realizacji, jeśli użytkownik wyrazi zgodę, potrzebna aplikacja zostanie automatycznie pobrana.
Te artykuły mogą Cię zainteresować: