Siła przyzwyczajenia robi swoje. Jeśli chodzi o przeszukiwanie internetu z nadzieją odnalezienia odpowiedniej oferty, kobiety są znacznie bardziej skłonne zaufać smartfonom niż mężczyźni. Ci wolą tradycyjne metody węszenia za niskimi cenami – aż 72% z nich zasiądzie do komputera.
Badanie, które dostarcza takich danych, dotyczyło zwyczajów związanych zakupami dokonywanymi przez internet – od zwykłego przeglądania ofert, przez wybór odpowiedniej dla siebie oraz zakupy. Większość badanych (59%) stwierdziła, że wiadomości z ofertą promocyjną chętniej przeczyta w telefonie niż na komputerze, ale gdy chodzi o płatności, nadal bardziej ufamy dużym ekranom – 65% osób stwierdziło, że woli zapłacić za zakupy za pośrednictwem PC-ta lub laptopa.
Wychodzi na to, że lubimy poręczność smartfonów kiedy porównujemy oferty, ale zakupy zwykle robimy za pomocą komputerów. W pewnych grupach respondentów sympatia do urządzeń mobilnych jest większa. Zwykle im ludzie młodsi, tym mniejsze obawy przed wydawaniem pieniędzy przez smartfon. Zależy to także od płci, bo jak wspomnieliśmy, kobiety są pod tym względem bardziej elastyczne od mężczyzn.
Kobiety lubią przeglądać oferty na smartfonach
Gdyby uogólnić badanie konsumenckie przeprowadzone przez SMSAPI, można dojść do wniosku, że kobiety znacznie chętniej korzystają podczas zakupów internetowych ze smartfonów niż mężczyźni. Niezależnie od tego, czy chodzi o czytanie promocyjnych wiadomości, przeglądanie sklepów internetowych czy płatności online – na każdym z tych etapów przedstawicielki płci pięknej sięgają do torebek po telefony.
Największa różnica (21,1%) pojawia się przy wyszukiwaniu interesujących ofert. Na telefon wskazało 49,4% kobiet i 28,3% mężczyzn.
To przydatne informacje dla osób przygotowujących oferty oraz sposób docierania z reklamami do poszczególnych grup konsumentów. Choć od dawna nie jest tajemnicą, że internet smartfonami stoi, to jak widać, w dziedzinie zakupów przez telefon łatwiej dotrzeć do kobiet niż do mężczyzn. Co ciekawe, również inne obserwacje potwierdzają, że kobiety są bardziej skłonne do posługiwania się przenośnymi urządzeniami do płacenia za usługi i produkty. Przypadek?
Polskim Instagramem rządzą kobiety. W naszym kraju to głównie one są użytkownikami tego serwisu
źródło: SMSAPI