Podczas czerwcowej konferencji I/O dowiedzieliśmy się, że firma Google będzie sukcesywnie wprowadzała do swoich produktów Material Design. Dziś udostępniono odświeżoną wersję Google Play, która właśnie na nim się opiera.
Na pierwszy rzut oka market wiele się nie zmienił. Jednak prawdziwą odmianę dostrzeżemy przechodząc na stronę jednego z produktów dostępnych w Google Play. Tutaj praktycznie wszystko jest nowe. Zamiast logo aplikacji, które dotychczas obecne było w lewym, górnym rogu, znajdziemy sporej wielkości okno z wideo prezentującym dany produkt. Przyciski „zainstaluj” oraz „otwórz” również zmieniły swoje położenie oraz wielkość. Teraz są znacznie większe, utrzymane w tonie Material Design i położone w poziomie. Ponadto zmieniona została strona z opisem aplikacji. Obecnie wyświetlany jest on w trybie pełnoekranowym.
Dzięki zastosowaniu Material Design całość jest bardzo przejrzysta i przyjemna dla oka. Moim zdaniem market wygląda obecnie o wiele ładniej, niż dotychczas. Nowy Google Play stopniowo jest uaktualniany na urządzeniach z Androidem. Jeżeli nie macie ochoty czekać na swoją kolej, to pobierajcie plik APK z tego linku.