Jolla zaprezentowała swój tablet w listopadzie 2014 roku. Aby pozyskać fundusze na jego produkcję, zdecydowano się zorganizować akcję w popularnym serwisie crowdfundingowym Indiegogo. Spotkała się ona z ogromnym zainteresowaniem, o czym świadczy fakt, że wystarczyły zaledwie dwie godziny, aby wypełnić założony cel (ostatecznie twórcom udało się zebrać ponad 2,5 miliona dolarów!).
Niestety bajka nie zakończyła się happy endem, ponieważ w listopadzie 2015 roku okazało się, że Jolla boryka się ze sporymi problemami finansowymi, co poskutkowało także zwolnieniami części jej pracowników. W styczniu tego roku poinformowano natomiast, że tablet otrzyma tylko część klientów, zaś pozostali dostaną zwrot wpłaconych pieniędzy. Producent zamierza wywiązać się ze złożonej obietnicy i rozpoczął właśnie nabór wniosków o rekompensatę.
Jolla rozesłała już stosowną informację do wszystkich zainteresowanych, jednak z uwagi na możliwość, że w międzyczasie niektórzy mogli zmienić adres e-mail, postanowiono zamieścić instrukcję również na oficjalnym blogu. Każdy, kto nie otrzymał tabletu i liczy na zwrot gotówki, musi wypełnić ten formularz. Należy jednak pamiętać, że wnioski przyjmowane będą tylko do 16 kwietnia. Producent zastrzega, że następnie rozważy, czy przedłużyć ten termin, czy nie. Nie jest to jeszcze pewne, więc jeśli są wśród Was „poszkodowani”, zalecamy nie odkładać tego na ostatnią chwilę. Później bowiem każdy, kto nie wypełni ww. formularza, nie dostanie już ponownej szansy, aby odzyskać swoje pieniądze.
Co ciekawe, w formularzu można zrezygnować ze zwrotu wpłaconej gotówki i przekazać ją na przyszłe projekty. Jeśli jednak nie chcecie skorzystać z tej opcji, musicie liczyć się z dwiema rzeczami. Po pierwsze, cały proces może potrwać od 3 do 4 tygodni. Po drugie, Jolla w pierwszej kolejności zwróci tylko połowę przekazanych pieniędzy. Drugą połowę odda dopiero wtedy, gdy sytuacja finansowa firmy się poprawi.