Niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem technologicznego światka w kończącym się jutro tygodniu była premiera kolejnego flagowca koreańskiego koncernu, Samsunga Galaxy S 4. I choć urządzenie nie zmieniło się jakoś strasznie pod względem wizualnym w stosunku do poprzednika (jest „lżejsze, cieńsze, solidniejsze”), może się pochwalić bardzo wieloma nowościami w oprogramowaniu, którymi to – obok parametrów technicznych smartfonu – Samsung chce podbić serca klientów. Ale to wciąż Android. A co z najnowszą odsłoną systemu Microsoftu, Windows 8/RT i smartfonowym Windows Phone?
JK Shin udzielił wywiadu dla Wall Street Journal. Padło w nim bardzo interesujące pytanie – odpowiedź była jeszcze ciekawsza. Dziennikarz zapytał o relacje Samsunga z Microsoftem i o to, czy zmieniły się po nawiązaniu bliższej współpracy koncernu z Redmond z Nokią. W odpowiedzi usłyszał:
Smartfony i tablety bazujące na systemie Microsoftu (Windows 8/RT i Windows Phone) nie sprzedają się zbyt dobrze. Klienci wolą Androida. W Europie również zauważamy nijakie zainteresowanie produktami z systemem Windows.
Powyższa wypowiedź nie jest dla nas zaskakująca. Zwłaszcza, że w ostatnim czasie Samsung podjął decyzję o zaprzestaniu sprzedaży swojego tabletu z Windows RT (Ativ Tab) w Niemczech, niebawem także w pozostałych krajach europejskich, a na rynek amerykański w ogóle nie wchodził z tym produktem. Nic więc dziwnego, że – jak stwierdził JK Shin – Samsung lubi Androida i planuje pozostać w dobrych relacjach z internetowym gigantem z Mountain View.