W ubiegłym miesiącu Google zmieniło sposób liczenia urządzeń z Androidem, dzięki czemu statystyki udziału poszczególnych wersji systemu w rynku stały się bardziej miarodajne. Jeśli jesteście ciekawi jak przedstawia się rozkład popularności Androida, rzućcie okiem na poniższe dane.
Jeszcze w październiku ubiegłego roku Android Gingerbread miał ponad 55-procentowy udział w rynku – na szczęście z każdym miesiącem sukcesywnie maleje. Patrząc na powyższą grafikę trudno nie zauważyć, że aktualnie liczą się trzy wersje systemu (od najnowszej): Jelly Bean (28,4%), Ice Cream Sandwich (27,5%) i Gingerbread (38,5%).
Nie ma się co dziwić takiej tendencji, bowiem ostatnio coraz więcej urządzeń otrzymuje aktualizacje do nowszych wersji systemu operacyjnego od Google. Pozytywny jest natomiast fakt, że „androidowa żelka” tak szybko rośnie w siłę.
Poniżej znajdziecie udział w rynku urządzeń z Androidem poszczególnych wersji tego systemu. W nawiasach dane z poprzedniego miesiąca (tj. marca):
– 1.6 Donut: 0,1% (0,1%),
– 2.1 Eclair: 1,7% (1,7%),
– 2.2 Froyo: 3,7% (4%),
– 2.3-2.3.7 Gingerbread: 38,5% (39,8%),
– 3.2 Honeycomb: 0,1% (0,2%),
– 4.03-4.0.4 Ice Cream Sandwich: 27,5% (29,3%),
– 4.1 Jelly Bean: 26,1% (23%),
– 4.2 Jelly Bean: 2,3% (2%).