smartfony smartphones fot. Tabletowo.pl
fot. Katarzyna Pura | Tabletowo.pl

Jak często Polak kupuje nowy smartfon? Możecie być zaskoczeni

Choć globalne korporacje ze wszystkich sił starają się wbić Polakom do głowy bezrefleksyjny konsumpcjonizm, to – jak wynika z najnowszego badania – w przypadku podejmowania decyzji o zakupie nowego smartfona mieszkańcy kraju nad Wisłą wykazują się zdrowym rozsądkiem.

Jak często Polak kupuje nowy smartfon?

W badaniu przeprowadzonym wspólnie przez Xiaomi i agencję doradczo-wdrożeniową Yotta, największa część mieszkańców Polski, bo aż 39%, zadeklarowała, że decyduje się na zakup nowego smartfona dopiero wtedy, gdy dotychczas używany się popsuje. Biorąc pod uwagę fakt, że wprowadzane w ostatnich latach na rynek urządzenia cechują się wysoką trwałością i niezawodnością przez długi czas, można z nich korzystać przez nawet ponad 5 lat.

Kolejne 31% pytanych odpowiedziało, że wymienia smartfon raz na trzy lata lub rzadziej, a 28% robi to raz na dwa-trzy lata. Tylko 3% badanych poinformowało, że kupuje nowy model raz w roku. Można podejrzewać, że w tym gronie znajdują się przede wszystkim entuzjaści, którzy kupują każdy nowy model zaraz lub niedługo po jego premierze.

Ile pieniędzy Polacy wydają na nowy smartfon?

W trakcie badania zapytano również o budżet, jaki mieszkańcy Polski są gotowi przeznaczyć na zakup nowego telefonu. Aż 54% ankietowanych odpowiedziało, że od 500 do 1500 złotych. W cenie do 1500 złotych można znaleźć wiele atrakcyjnych smartfonów, w zupełności wystarczających osobom, które nie mają wygórowanych oczekiwań.

Blisko 1/4 badanych (dokładnie 24%) poinformowało, że dysponuje budżetem od 1500 do 2500 złotych, a kolejne 10% wskazało przedział od 2500 do 3500 złotych. Większe kwoty na zakup smartfona jest skorych przeznaczyć znacznie mniej osób – 5% wskazało kwotę od 3500 do 4500, następne 5% od 4500 do 5500 złotych, 1% od 5500 do 6500 złotych i 2% ponad 6500 złotych.

Jakie cechy smartfonów są najważniejsze dla Polaków?

Podczas podejmowania decyzji o zakupie nowego smartfona najważniejsze są bezawaryjność i niezawodność, stosunek ceny do jakości i czas pracy na baterii po dłuższym użytkowaniu. Tylko 32% badanych wskazało jakość wykonywanych zdjęć, a jeszcze mniej, bo 16%, długie wsparcie w postaci aktualizacji. Wynika z tego, że choć producenci coraz częściej wydłużają okres udostępniania aktualizacji, samo to raczej nie skłoni wielu klientów do zakupu ich urządzenia.

Gdzie kupić?

Szukasz nowego smartfona? Sprawdź ofertę renomowanych sklepów

Zawiera linki afiliacyjne.