Każdej premierze kolejnej wersji mobilnego systemu operacyjnego Apple, iOS, towarzyszy jakaś nieciekawa niespodzianka. Aby tradycji stało się zadość, także i tym razem musiało się coś wydarzyć… Część posiadaczy smartfonów iPhone 3GS, 4 i 4S, iPada 2 i nowego iPada oraz iPoda czwartej generacji, którzy zaktualizowali swoje iUrządzenia do iOS 6, zgłasza problemy z działaniem WiFi.
Zaraz po przeprowadzeniu procesu aktualizacji systemu, który (przynajmniej w moim przypadku) przeszedł dość sprawnie, część użytkowników sprzętu z logo nadgryzionego jabłka zanotowało problemy z podłączeniem do sieci bezprzewodowej. Żale na ten temat można było znaleźć nie tylko na oficjalnym forum Apple, ale również w serwisach mikroblogowych i społecznościowych. Każda próba otworzenia stron internetowych kończyła się niepowodzeniem (komunikat: „strona nie została znaleziona”). Osobiście nie odnotowałam takiego problemu.
Część osób, których dotknął wspomniany problem, już sobie z nim poradziła. W sieci można znaleźć mnóstwo informacji na ten temat: w niektórych przypadkach wystarczyło wyłączyć i włączyć WiFi, usunąć dane dostępowe do iCloud, zmienić inne ustawienia w systemie lub wyłączyć i włączyć urządzenie.
Na różnych forach pojawiło się sporo wypowiedzi na temat problemów z WiFi, które nieco naprowadzają na winowajcę całej sprawy, o czym niżej:
I try to connect my iphone and my wifes iphone to our wifi and after it connects. It opens Safari and loads Apple.com with Log In in the header?
~dibratt z forum MacRumors
I can see my home network, I select it, it connects for a split second and then an apple website „Log In” page appears with a message „Hmm, the page you’re looking for can’t be found.”
~twimom227 z forum Apple
There is for some iphone and ipad users like me a wifi problem in ios 6, the problem is after updating to ios 6 when you try to connect to a wifi network it will seconds later, load up a page on the apple page that is invalid (a login page)
~bcbcbroderick z forum AppleInsider
I właśnie dzięki temu pojawiła się teoria, dlaczego problem z WiFi występował zarówno w przypadku aktualizacji do iOS 6, jak i przy wcześniejszych wersjach systemu – brak możliwości przebrnięcia przez załadowaną stronę http://www.apple.com/library/test/success.html. I właśnie to mogło i najprawdopodobniej właśnie było przyczyną powstania braku możliwości połączenia się z siecią. Czyli problem ze strony witryny Apple, a nie błąd systemowy iOS 6. Pocieszające.
Dajcie znać czy spotkaliście się z powyższym problemem, a jeśli tak – czy w dalszym ciągu występuje.