Kiedyś Apple sprzedawało swoje urządzenia, porównując je do produktów konkurencji. Teraz jednak firma ta w pewnym sensie musi walczyć sama ze sobą, bo wielu użytkowników iPhone’ów po prostu nie widzi potrzeby wymieniania aktualnie używanego modelu. Wobec tego Apple prowadzi kampanię, starając się przekonać takie osoby do zakupu iPhone’a XR.
Strategia marketingowa Apple polega na wysyłaniu maili do właścicieli starszych modeli iPhone’ów. Wyjaśnia się w nich, jak bardzo nowy XR różni się od modelu aktualnie używanego przez konkretnego klienta.
Na przykład mail wysłany do właściciela iPhone’a 6 Plus, ukazuje, że iPhone XR jest od niego trzy razy szybszy. Porównuje także inne funkcje – na przykład zestawia ze sobą rozmiar ekranu czy podkreśla długie działanie na baterii. Zwraca także uwagę na szybkość działania i bezpieczeństwo Face ID, które zdaniem Apple jest sporą przewagą wobec czytnika linii papilarnych Touch ID.
Oprócz tego obywatele Stanów Zjednoczonych mają możliwość zakupienia iPhone’a XR aż o 200 dolarów taniej. Sam fakt zarządzenia tymczasowej obniżki cen mówi sporo o kondycji sprzedaży tego modelu.
Wydaje się, że podobne maile już były wysyłane do ograniczonej liczby klientów pod koniec ubiegłego roku. Najwyraźniej Apple postanowiło powtórzyć tę akcję. Wyraźnie widać, jak bardzo firma ta stara się pozyskać klientów, nawet z tych, którzy już są właścicielami starszych modeli iPhone’ów.
Ciekawe, czy obniżki cen iPhone’a XR pojawią się również w Europie. Apple na razie ugięło się tylko w USA i Chinach. Czekamy i my, bo zdaniem wielu wydanie ponad 3700 zł za ten model jest szaleństwem w czystej postaci.
źródło: macrumors