Nie wszyscy mogą być w pełni zadowoleni z nowego smartfona od Apple. Model iPhone 13 Pro trapią problemy związane z wyświetlaniem obrazu. Możliwe jednak, że niedogodność ta wkrótce przejdzie do przeszłości – Apple podpowiada, jak wyeliminować ten problem.
„Różowy” iPhone 13 Pro to problem, nie opcja kolorystyczna
Wszystko zaczęło się w październiku 2021 roku, kiedy użytkownik DPigar opisał na Forum Społeczności Apple problem z ekranem w nowym iPhone 13 Pro. Wyświetlacz robił się cały różowy i po kilku sekundach urządzenie restartowało się. Właścicielowi wadliwego sprzętu udało się nawet uchwycić to zjawisko na zdjęciu.
Do wpisu dołączył kolejny użytkownik, skarżący się na ten sam błąd. Apple podjęło odpowiednie działania i dodało do obu wiadomości komunikat o treści „Problem został rozwiązany. Wymiana urządzenia (autoryzowana decyzja serwisu)”. Nie wszyscy mieli jednak tyle szczęścia, żeby wymieniono im smartfon za ~5000 złotych. Użytkownik korzystający z pseudonimu Calisthrone opowiada, jak w jego iPhone 13 Pro zdiagnozowano wadliwą płytę główną. Jednak zamiast otrzymać nowy sprzęt, dwumiesięczne urządzenie poddano wymianie uszkodzonych części.
Właściciel uszkodzonego iPhone’a 13 Pro Max w swoim wpisie pisze, że „Nie jest to miłe, kiedy wnętrze mojego iPhone’a jest wyciągane po tak krótkim okresie [używania]. Mój iPhone zostanie oznaczony jako „naprawiony”, więc jego wartość w momencie sprzedaży będzie niższa”. Dodaje też na koniec że „Obsługa klienta w Apple nie jest taka wspaniała jak kiedyś. Nie mam teraz porządnego urządzenia w kieszeni, a zapłaciłem za urządzenie premium, oczekując wyjątkowej obsługi. Czymś naturalnym w takiej sytuacji byłaby wymiana sprzętu”.
Ostatni wpis w wątku datowany jest na 16 stycznia 2022 roku, co oznacza, że usterka nadal występuje. Jako że większość zgłoszeń zostało opisanych przez klientów z Chin, Apple opublikowało oświadczenie na platformie Weibo, gdzie informuje, że „Nie zauważyliśmy istotnego problemu w osprzęcie urządzenia, ponieważ ten problem [różowy ekran] pojawia się, kiedy system jest zablokowany”.
Apple sugeruje zatem, aby właściciele modeli iPhone 13 Pro oraz 13 Pro Max zrobili kopię zapasową danych, dołączyli do programu beta iOS i zainstalowali najnowszą aktualizację iOS 15.3, jeżeli różowy ekran jest spowodowany niekompatybilnością pomiędzy wersją aplikacji a wersją iOS. Choć lista zmian dla wersji beta iOS 15.3 nic nie wspomina o naprawieniu błędu „różowego ekranu”, miejmy nadzieję, że bugfix jest już w drodze.