Dwa nowe smartfony Apple, iPhone 12 i 12 Pro, trafiły właśnie do sprzedaży, a pierwsi klienci odebrali już swoje egzemplarze. Z tej okazji, Google przygotowało poradnik i nowe widżety dla użytkowników iOS 14.
Google udostępniło krótki poradnik
Owszem, Google i Apple rywalizują na rynku smartfonów, ale mimo tego wydają własne oprogramowanie na konkurencyjną platformę. Tutaj w lepszej sytuacji są użytkownicy iPhone’ów, bowiem mają dostęp do znacznie bardziej rozbudowanej listy aplikacji rozwijanych przez drugą firmę.
Tak naprawdę, na iOS mamy wszystkie popularne usługi Google. Co więcej, nie raz zdarzyło się, że właściciele smartfonów z logo nadgryzionego jabłka wcześniej otrzymywali wybrane funkcji niż użytkownicy Androida. Ponadto, Google dość chętnie korzysta z nowych rozwiązaniach udostępnianych twórcom oprogramowania – np. dopuszczenie innych nawigacji w CarPlay czy widżety w iOS 14.
Natomiast teraz, z okazji rozpoczęcia sprzedaży modeli iPhone 12 i 12 Pro, Google przygotowało krótki poradnik, a także wprowadziło dwa nowe widżety na iOS 14. Poradnik, jak łatwo się domyślić, dotyczy korzystania z aplikacji i usług na sprzęcie Apple.
Nowe widżety
Firma z Mountain View już wcześniej postanowiła stworzyć własny widżet na iOS 14. Użytkownicy otrzymali widżet wyszukiwarki, podobny do tego z Androida. Właśnie dołączają do niego kolejne – widżet Zdjęć Google i YouTube Music.
Pierwszy zapewnia podgląd „wspomnień”, czyli automatycznie wybranych, wcześniej wykonanych zdjęć. Z kolei drugi to szybki dostęp do ostatnio odtwarzanych utworów i playlist. Jak najbardziej można mówić o odpowiednikach widżetów Apple, z tą różnicą, że opartych o usługi Google. Podobnie bowiem działają widżety aplikacji Zdjęcia i Apple Music.
Kilka wskazówek od Google
Jak już wcześniej wspomniałem, oprócz nowych widżetów, Google udostępniło garść porad. Skierowane są one nie tylko dla właścicieli nowych smartfonów Apple – iPhone 12 i 12 Pro, ale dla wszystkich użytkowników korzystających z iOS 14 lub Apple Watchy.
Firma wspomina, że dostępny jest również widżet wyszukiwarki, a przy okazji podaje, krok po kroku, jak ustawić widżety w iOS 14. Dodatkowo, informuje o wydanych wcześniej aplikacjach na Apple Watcha – Mapy Google i YouTube Music, przedstawiając ich funkcjonalność.
Oczywiście głównym celem jest dotarcie z własnymi usługami do użytkowników iPhone’ów. Jasne, że Google wolałoby, aby korzystali oni z Androida, ale firma wychodzi z założenia, że skoro wolą konkurencyjny sprzęt, to niech chociaż używają naszych usług.