Reklamodawcy preferują wyświetlanie swoich reklam na iPadach. Tak w skrócie można podsumować wyniki ostatniego raportu firmy MoPub, zajmującej się publikacją reklam na urządzeniach mobilnych. Elain Szu z działu marketingu firmy MoPub wyjaśnia, iż iPad jest najbardziej atrakcyjny dla reklamodawców za sprawą swojego dużego wyświetlacza. To właśnie dzięki niemu mogą oni stosować niemal identyczne formy reklamowe jak w przypadku komputerów stacjonarnych.
Reklamy wyświetlane na iPadach zwiększają dzięki temu swój poziom „klikalności” (CTR). W grudniu zeszłego roku wynosił on 1.7%, natomiast w pierwszym tygodniu bieżącego roku zdołał już podskoczyć do 2.2%. Dla porównania ten sam wskaźnik dla tabletów z systemem Android wynosi odpowiednio 0.8% i 0.9%.
Większa liczba kliknięć oznacza większą cenę, którą reklamodawca jest w stanie zapłacić za wyświetlenie swojej reklamy. W grudniu zeszłego roku eCPM (czyli całkowity zysk z reklamy podzielony przez liczbę jej wyświetleń i pomnożony przez tysiąc) wynosił średnio $1.40 dla iPada i $0.99 dla tabletów z Androidem.
Jak widać mimo wszystkich potencjalnych problemów i utrudnień które może napotkać deweloper tworzący aplikacje na iPada to, przynajmniej pod względem finansowym, platforma firmy Apple pozostaje dla niego najatrakcyjniejszym wyborem.