Nowy iPad jest świetnym tabletem, ale czy dla potencjalnego nabywcy jest bardziej atrakcyjny od iPada 2? Ma ekran Retina o niesamowitej rozdzielczości 2048 x 1536 pikseli, dwurdzeniowy procesor Apple A5X, 1GB RAM oraz lepszy aparat fotograficzny, lecz na korzyść jego poprzednika przemawia kilka czynników, które mogą okazać się ważniejsze od specyfikacji.
Pierwszym jest cena. W momencie wprowadzenia nowego iPada na rynek, gigant z Cupertino obniżył cenę iPada 2 do 399 dolarów za wersję 16GB Wi-Fi. Dzięki temu druga generacja tabletu Apple stała się dostępna dla klienteli o mniej zasobnych portfelach i zyskała w oczach nabywców szukających wysokiej jakości zamienników dla budżetowych tabletów z Androidem (te z wyższej półki kosztują przynajmniej 100 dolarów więcej). Gwoli przypomnienia, nowy iPad w wersji 16GB Wi-Fi został wyceniony na 499 dolarów.
Drugi czynnik jest związany z konfiguracją techniczną. Jakiś czas temu Apple, nikomu nie wspominając słowem, stworzyło i wprowadziło na rynek delikatnie ulepszoną wersję iPada 2: z nowej generacji procesorem Apple A5 i dłuższym czasem pracy na baterii. Skoro przeciętny użytkownik nie dostrzega różnicy w wydajności drugiej i trzeciej generacji tabletu Apple, dlaczego miałby płacić za lepsze podzespoły?
Opublikowane w serwisie Tablet-News powyższe zestawienie popularności nowego iPada i iPada 2 zdaje się potwierdzać te wnioski. Na oficjalną weryfikację przyjdzie nam poczekać miesiąc, gdyż wtedy Apple opublikuje wyniki finansowe za trzeci kwartał 2012 roku. Jak sądzicie, czy iPad 2 rzeczywiście jest bardziej atrakcyjny od nowego iPada, a tym samym przynosi producentowi większe zyski?
via Tablet-News