Właściciele iPhone’ów chętnie instalują iOS 14. Owszem, wciąż wiele smartfonów Apple działa pod kontrolą poprzedniej wersji, ale sytuacja wygląda lepiej niż w przypadku iPadów.
iOS 14 z udziałami na poziomie 73%
Tegoroczne, duże wydanie systemu operacyjnego z Cupertino nie przyniosło rewolucyjnych zmian, aczkolwiek nie zabrakło kilku przydatnych i wyczekiwanych nowości. Dodatkowo, na listę zalet należy wpisać zauważalnie lepszą jakość i mniejszą liczbę błędów względem iOS 13.
Wśród głównych nowości należy należy wymienić przeprojektowane widżety, nową sekcję App Library, tryb Picture in Picture i Tłumacza Siri, a także App Clip, czyli nowy sposób odkrywania aplikacji. Nie zabrakło odświeżenia wybranych aplikacji (np. Mapy Apple), a także szeregu mniejszych usprawnień.
Nie powinno więc dziwić, że w przypadku iOS 14 firma z Cupertino może pochwalić się naprawdę dobrymi statystykami. Jak wynika z danych udostępnionych na blogu dla deweloperów, najnowszy iOS trafił już na 73% wszystkich iPhone’ów. Pod kontrolą iOS 13 działa natomiast 18% smartfonów, a jeszcze starsze wydania są zainstalowane na 10% urządzeń.
Sytuacja wygląda jeszcze lepiej, gdy pod uwagę weźmiemy iPhone’y, które na rynku zadebiutowały w ciągu ostatnich czterech lat. Tutaj iOS 14 ma 81% udziałów, iOS 13 to 17%, a starsze wydania to zaledwie 2%. To jak najbardziej dobre informacje dla Apple, ale również dla użytkowników – twórcy aplikacji chętniej sięgają po nowe rozwiązania wprowadzone w aktualizacji, jak np. widżety.
Pozostając jeszcze w temacie iOS 14, przypominamy, że obecnie najnowsza wersja to 14.3.
iPadOS 14 wypada gorzej od iOS 14, ale i tak wyniki należy uznać za dobre
Dla użytkowników iPadów w tym roku został przygotowany iPadOS 14, czyli w dużym skrócie: zauważalnie zmodyfikowana wersja iOS. Podobnie jak w poprzednich wydaniach, Apple skupiło się na lepszym wykorzystaniu potencjału większych wyświetlaczy i kolejnych zmianach, mających podnieść komfort pracy z tabletami.
Biorąc pod uwagę wszystkie iPady, to iPadOS 14 znajduje się obecnie na 61% urządzeń. Natomiast zeszłoroczne wydanie wciąż ma się dobrze i jego udziały wynoszą 21%. Wynik jeszcze starszych wersji to natomiast 18%. Może to oznaczać, wiele wciąż osób korzysta z kilkuletnich tabletów Apple i nie widzi potrzeby w zakupie nowszego modelu, na którym można by zainstalować obecną wersją iPadOS.
Powyższe stwierdzenie potwierdzają dane obejmujące iPady, które trafiły do sprzedaży w ciągu ostatnich czterech lat. Tutaj starsze wersje niż iPadOS 13 mają tylko 3% udziałów. Natomiast pod kontrolą najnowszego iPadOS 14 działa 75% tabletów, a „Trzynastka” znajduje się na 22% iPadów.