Instagram zaskakuje nowym designem – od teraz będzie biało i.. różowo

Zmienia się nie tylko ikona, ale też cała aplikacja. Nad nowym wyglądem pracowano już od zeszłego lata.

Nowa ikona Instagrama jest różowa. No, dobrze, mieni się też fioletem i kolorem pomarańczowym, ale co do jednego można się zgodzić – jest kompletnie inna. I to nie jest wszystko, co firma dziś zmieniła. Na aplikację skierowano strumień świeżego powietrza, które nie tylko podmieniło ikonkę na bardziej kolorową, ale też odmieniło interfejs . Od teraz będzie on zdecydowanie mniej niebieski – postawiono na klasyczną biel i czerń.

Być może sobie przypominacie, że informowaliśmy jakiś czas temu o testach interfejsu, które Instagram przeprowadzał na niewielkiej grupie użytkowników. Zmiany, które można było wtedy zauważyć, rzeczywiście trafiły do finalnej wersji aktualizacji.

Firma wyprzedza pytania dotyczące kolorystyki nowego designu i wyjaśnia powód zmian. „Kiedy Instagram został założony ponad pięć lat temu, było to miejsce, gdzie można było łatwo edytować i publikować zdjęcia. Przez te pięć lat sporo się zmieniło” – mówi Ian Spalter, szef działu projektowego. „Instagram jest teraz zróżnicowaną społecznością, w której ludzie dzielą się zdjęciami i filmami chętniej niż gdziekolwiek indziej, korzystając z dodatkowych narzędzi, takich jak Boomerang i Layout.”

Nowa ikona nawiązuje do poprzedniej, swoim kwadratowym kształtem z widocznymi zaobleniami i centralnie umieszczonym obiektywem. Projektanci ewidentnie chcieli przemycić jakoś kultową tęczę, i zrobili to – mieszanka kolorów płynnie się ze sobą zlewa. Różu nie da się nie zauważyć, co zapewne będzie w najbliższych dniach przedmiotem zaciekłego hejtu i poematów wychwalających design pod niebiosa, na zmianę.

Podczas gdy ikona Instagrama tonie w kolorach, z samej aplikacji kolor usunięto. Zamiast biało-niebieskiej kompozycji mamy teraz biało-czarny interfejs, który pozwala usunąć mu się w cień, uwydatniając to, co najważniejsze: zdjęcia. Na pewno nie konkuruje już tak z treściami o uwagę, jak to było wcześniej.

Zmiany na pewno wpłyną na użytkowników, choć nie są aż tak drastyczne – w końcu korzystając z aplikacji nie gapimy się na jej ikonę, a przeglądamy to, co ma do zaoferowania po jej otwarciu. Dodatkowo nic nie zostało poprzestawiane: przyciski pozostały na swoich miejscach, a notyfikacje powiadomień jak były kolorowe, tak są nadal. Są rzeczy, które dostrzega się po czasie – na przykład Instagram używa teraz takich samych czcionek i wzorów dla iOS i Androida. Sama aplikacja wydaje się być czystszą, bardziej nowoczesną wersją tego, co już dobrze znamy.

Modyfikacje dotknęły też siostrzane aplikacje InstagramaBoomerang, Hyperlapse i Layout. Teraz ich symbole bardziej odpowiadają czynnościom, które można dzięki nim podjąć – wcześniej bardziej kojarzyły się z oznaczeniami z padów PlayStation. Na przykład Layout już nie jest kwadratem, a rodzajem siatki, co nasuwa myśl o tworzeniu kolaży.

Instagram pracował nad nowym stylem od zeszłorocznego lata, wybierając spośród ponad 300 propozycji ikon i testując nowy interfejs od kilku miesięcy. Decyzja o zmianie designu musiała być dobrze przemyślana, gdyż firma na pewno nie chce zawieść oczekiwań 400 milionów aktywnych użytkowników, którzy udostępniają ponad 80 milionów zdjęć i filmów dziennie.

Aktualizacja trafiła już na iPhone’y, zaś do sklepu Google Play zawita ona już niebawem.

źródło: techcrunch.com

Exit mobile version