Instagram w Polsce jest dość popularny. Jednak przykuwa on uwagę głównie kobiet – użytkowniczek tej platformy społecznościowej jest czasem nawet 10 razy więcej niż użytkowników.
Z Instagrama skorzystało w sierpniu 2,1 mln polskich internautek. To 72% wszystkich osób przeglądających kwadratowe zdjęcia w tej aplikacji. W tym samym czasie serwis odwiedziło mobilnie tylko 225 tysięcy mężczyzn.
To dość wyraźny sygnał dla reklamodawców. Na Instagramie częściej spotkamy się więc z promocjami na kosmetyki niż z ofertami zestawów narzędzi ślusarskich. Jak komentuje Marta Wiercińska, ekspertka Gemiusa, „fakt iż aplikacja jest tak bardzo kobieca niewątpliwie jest dużym atutem, ponieważ znaczna część kampanii reklamowych jest skierowana właśnie do kobiet i docieranie do żeńskich grup docelowych jest ważne dla wielu marek”.
Bywały pewne sierpniowe dni, gdy z aplikacji korzystało nawet dziesięć razy więcej kobiet niż mężczyzn – na przykład 18, 20 i 30 sierpnia. Nie zawsze było to regułą – czasem przewaga kobiet nad mężczyznami w Instagramie topniała, ale nadal była bardzo widoczna, jak choćby w poniedziałek 7 sierpnia, kiedy to serwis odwiedziło 361 tysięcy panów i 1,6 miliona pań.
Trudno się dziwić temu, że w Instagramie królują kobiety. To one zdecydowanie częściej niż mężczyźni zajmują się tematyką lifestyle’u, chętniej dzielą się swoimi emocjami i uczuciami oraz uwielbiają oglądać piękne zdjęcia. Wydaje się więc, że Instagram został wręcz stworzony dla płci pięknej. Zresztą nie tylko on – Snapchat oraz Facebook to też miejsca, gdzie kobiet jest więcej niż mężczyzn. Jedynym serwisem, gdzie mężczyźni górują liczbą użytkowników jest Twitter.
źródło: Gemius