Paczkomat InPost
Paczkomat InPost (fot. kurjerzy.pl)

Koniec z nadawaniem przesyłek bezpośrednio w Paczkomatach InPost

InPost ogłosił, że już wkrótce zamierza wyłączyć możliwość nadawania przesyłek bezpośrednio w Paczkomatach. Już niedługo dokonamy tego za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Wkrótce nadanie przesyłek bezpośrednio w Paczkomacie nie będzie możliwe

W dobie pandemii Paczkomaty przeżywają prawdziwe oblężenie. Ludzie zmuszeni do dokonywania zakupów internetowych, bardzo często wybierają opcję dostawy do Paczkomatu, ze względu na wygodę i elastyczny czas na odbiór przesyłki. InPost stara się wykorzystać tę popularność w pozytywny dla klientów sposób. Paczkomaty pojawiają się w coraz większej ilości miejsc, dlatego można powiedzieć, że wpisały się już na stałe w infrastrukturę polskich miast.

Do tej pory chcąc nadać przesyłkę, mogliśmy dokonać tego bezpośrednio w Paczkomacie, przez wybranie odpowiednich opcji na ekranie dotykowym każdego urządzenia. Jednak już od 1 kwietnia 2021 roku InPost wyłączy tę możliwość.

Od 1 kwietnia 2021 roku rozpoczniemy wyłączanie możliwości nadawania przesyłek bezpośrednio w Paczkomacie. Nie znaczy to jednak, że wysyłanie paczek z Paczkomatu będzie teraz trudniejsze. Wręcz przeciwnie… będzie jeszcze łatwiejsze.Komunikat InPostu

Nadawanie przesyłek w aplikacji InPost Mobile

Opcja nadawania bezpośrednio w Paczkomacie zostanie zastąpiona aplikacją mobilną, która już to umożliwia. Jak to zrobić?

  1. Należy spakować paczkę, pamiętając, że do wyboru są trzy rozmiary skrytek: gabaryt A – 8 × 38 × 64 centymetrów, gabaryt B – 19 × 38 × 64 centymetrów oraz gabaryt C – 41 × 38 × 64 centymetrów.
  2. W dolnym menu aplikacji InPost Mobile trzeba kliknąć ikonkę „nadaj”, wybrać rozmiar paczki, sposób dostawy (do Paczkomatu lub na adres) i uzupełnić dane odbiorcy oraz nadawcy.
  3. Teraz należy opłacić paczkę, po czym na ekranie wyświetli się 9 cyfrowy kod nadania i kod QR.
  4. Następnie wystarczy zeskanować kod QR w Paczkomacie lub wpisać kod nadania, włożyć paczkę do otwartej skrytki i gotowe.

Jak mogliście zauważyć, w żadnym z kroków nie wymieniłem konieczności naklejenia etykiety – otóż teraz nie jest to już konieczne.

Nowe metody płatności w InPost Mobile

Do tej pory za nadawanie przesyłek w aplikacji mobilnej użytkownicy mogli płacić jedynie za pomocą BLIKA, ale niedawno dodano opcję płatności za pomocą karty płatniczej lub szybkiego przelewu pay by link. Dodatkowo coraz więcej słyszy się o wprowadzeniu obsługi płatności Google Pay i Apple Pay.