InPost znany jest na polskim rynku przede wszystkim dzięki Paczkomatom, które na dobre wpisały się w krajobraz mniejszych i większych miejscowości (i nie tylko, bo też wnętrz budynków). Jednym z najnowszych pomysłów marki jest metoda płatności, która – jak się okazuje – jest coraz chętniej wykorzystywana przez użytkowników. Nie można jeszcze powiedzieć, że Polacy ją pokochali, ale trzeba przyznać, że to i tak spory sukces.
Co to jest InPost Pay?
Testy InPost Pay rozpoczęto na początku 2023 roku. Zanim zostało wdrożone, właściciel firmy chwalił się, że do implementacji tego rozwiązania czeka już kolejka chętnych. W końcu w październiku 2023 roku nowa metoda płatności stała się dostępna dla wszystkich użytkowników. Aby włączyć usługę, wystarczy mieć zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji InPost Mobile i wyrazić zgodę na pobranie danych z konta na Facebooku lub Google. Jest także opcja zalogowania się przez e-mail i ręcznego wpisania danych.
Dzięki InPost Pay nie trzeba zakładać konta w sklepach, które wdrożyły to rozwiązanie (obecnie jest ich ponad 150). Po skompletowaniu koszyka i wybraniu InPost Pay jako metody płatności, zamówienie pojawia się w aplikacji InPost Mobile i z jej poziomu można zapłacić za nie za pomocą kart Visa, Mastercard, Google Pay, Apple Pay, a także Blika.
W programie pojawiają się wszystkie aktualizacje związane z realizacją zamówienia oraz jego dostawą, dzięki czemu użytkownik ma wszystko pod ręką w jednym miejscu – nie musi korzystać z wielu aplikacji różnych sklepów. To bardzo wygodne i okazuje się, że prostota i wygoda skutecznie przekonują do skorzystania z tej usługi wielu mieszkańców Polski.
Coraz więcej użytkowników decyduje się na tę metodę
Firma chwali się, że ze stworzonego przez nią rozwiązania korzysta już 1,5 mln użytkowników. Według przedsiębiorstwa zwiększa ono konwersję zakupową i zmniejsza liczbę porzuconych koszyków o 30-70%, w zależności od sektora, w którym działa sprzedawca.
Ponadto w swoim komunikacie operator stwierdza, że InPost Pay przyczynia się do pozyskiwania nowych klientów. Około 85% użytkowników tej metody płatności to nowi klienci dla platform e-commerce, które je zaimplementowały.
Branża e-commerce cały czas się rozwija, dlatego obszar ten stanowi ważne pole do rozwoju dla wielu gałęzi biznesu. Obecnie głównym wyzwaniem polskiego handlu internetowego jest zwiększenie konwersji i zminimalizowanie liczby porzuconych koszyków. Usprawnianie ścieżki zakupowej to ważny krok, który powinien podjąć każdy sklep internetowy. Dzięki usłudze InPost Pay klienci mogą znacząco skrócić proces zakupowy, pomijając dodatkowe rejestracje i skomplikowane procesy płatności. Szymon Wałach, wiceprezes zarządu ds. digital i strategii