Korzystasz z InPost lub z usługi InPost Kurier? A do tego jesteś klientem detalicznym? Jeśli tak, to mam dla Ciebie, drogi czytelniku, świetną wiadomość. Już niebawem wejdzie w życie nowy cennik, dzięki któremu za przesyłkę zapłacisz nieco mniej.
Nowy cennik wejdzie w życie od drugiego października. Można więc stwierdzić, że zmiana pojawi się już niemal na dniach. Nowa polityka cenowa w niektórych scenariuszach pozwoli zaoszczędzić całkiem sporo, bo aż 20% opłat. Cena podstawowej przesyłki spadnie na przykład z 14,99 złotych na 11,99 brutto. Dla wszystkich tych, którzy wysyłają dzięki tej usłudze sporo paczek, jest to zmiana, która może wygenerować znaczne oszczędności w skali miesiąca czy kwartału.
Ekspansja InPost trwa w najlepsze. Firma poszerza współpracę z dużą siecią supermarketów
Skąd zmiana polityki? Co ciekawe, pośrednio chodzi o paczkomaty oraz zbliżający się okres świątecznych zakupów. Jak informuje Rafał Brzoska, prezes InPost, wzrosty wolumenów dostaw do paczkomatów przekroczyły 92%. Obniżka cen ma więc na celu dywersyfikację źródła dostaw. W ostatecznym rozrachunku klienci nie będą musieli spędzać dużo czasu w punktach nadań, które czasem okazują się być wąskim gardłem łańcucha dostaw w sieci InPost.
Paczkobankomat to nowy twór Inpostu i IT Card. Skorzystasz z niego w Katowicach i Krakowie
Jak dokładnie będą kształtowały się ceny? Spójrzmy:
Za nadanie przesyłki przez Manager Paczek do Paczkomatu InPost klienci zapłacą:
- 11,99 zł brutto (3 zł mniej – obecnie 14,99 zł) za przesyłkę o gabarycie A – o maksymalnych wymiarach 80 x 380 x 640 mm, minimalnej wysokość 1 mm i maksymalnej wadze do 25 kg,
- 12,99 zł brutto (2 zł mniej – obecnie 14,99 zł) za przesyłkę o gabarycie B – o maksymalnych wymiarach 190 x 380 x 640 mm, minimalnej wysokość 81 mm i maksymalnej wadze do 25 kg,
- 14,99 zł brutto (cena nie ulega zmianie) za przesyłkę o gabarycie C – o maksymalnych wymiarach 410 x 380 x 640 mm, minimalnej wysokość 191 mm i maksymalnej wadze do 25 kg.
Nadanie przesyłki w Managerze Paczek przez Kuriera InPost będzie kosztować:
- 14,99 zł brutto (50 gr mniej – obecnie 15,49 zł) za przesyłkę o gabarycie A – o maksymalnych wymiarach 80 x 380 x 640 mm, minimalnej wysokość 1 mm i maksymalnej wadze do 25 kg,
- 16,49 zł brutto (50 gr mniej – obecnie 16,99 zł) za przesyłkę o gabarycie B – o maksymalnych wymiarach 190 x 380 x 640 mm, minimalnej wysokość 81 mm i maksymalnej wadze do 25 kg,
- 19,99 zł brutto (cena nie ulega zmianie) za przesyłkę o gabarycie C – o maksymalnych wymiarach 410 x 380 x 640 mm, minimalnej wysokość 191 mm i maksymalnej wadze do 25 kg,
- 28,49 zł brutto (50 gr mniej – obecnie 28,99 zł) za przesyłkę o gabarycie D – o maksymalnych wymiarach 500 x 500 x 800 mm i maksymalnej wadze 25 kg.
Trzeba oddać InPostowi, że zdecydował się obrać bardzo ciekawą taktykę. Z jednej strony klienci są zachęcani do zmiany swoich nawyków poprzez promocje cenowe, a z drugiej strony, sieć powinna teraz dystrybuować przesyłki nieco szybciej. Można wyjść z dość odważnego założenia, że jest to sytuacja typu win-win. A o tym, czy strategia sieci okaże się być sukcesem, przekonamy się już za trzy miesiące. Trzymam kciuki.
źródło: InPost