Co prawda InPost miał po 18. urodzinach Allegro mały kryzys wizerunkowy, ponieważ paczek było tak dużo, że nie mieściły się one do Paczkomatów (przypomnę, że użytkownicy nie płacili przez tydzień za wysyłkę tą metodą) i zdarzało się, że kurierzy zawozili je gdzieś indziej lub wydawali klientom bezpośrednio z ciężarówki, lecz ogólnie firma cieszy się dobrą renomą. Wymagania klienteli jednak rosną, dlatego przedsiębiorstwo nie stoi w miejscu, tylko cały czas rozwija swoją ofertę. Od teraz można na przykład sprawdzić status przesyłki również za pośrednictwem Facebookowego Messengera.
Bot, którego właśnie odpalono na tej platformie, ma pomagać przede wszystkim w trzech obszarach. InPost jednak już w momencie inauguracji tej usługi zapowiada, że w przyszłości bot zostanie wzbogacony o kolejne funkcjonalności i będzie jeszcze fajniejszy. Aktualnie klienci mogą – po pierwsze – sprawdzić status swojej paczki. W tym celu trzeba wybrać opcję „Paczki” i wpisać 24-cyfrowy numer przesyłki lub podany sprzedawcy numer telefonu i cztery ostatnie cyfry z numeru przesyłki.
Kolejną funkcjonalnością jest możliwość wyszukania Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek. Można to robić na kilka sposobów. Pierwszym jest podanie nazwy maszyny (każda ma unikalną), drugim podanie adresu (np. Kraków, Wielicka), a trzecim udostępnienie swojej aktualnej lokalizacji. Za każdym razem bot wyświetli w oknie rozmowy najbliższe Paczkomaty i POP-y.
Oczywiście może się też zdarzyć, że Paczucha Bot nie będzie mogła pomóc klientowi. Na szczęście nie pozostawi go wtedy samego sobie z jego problemem. Kiedy bot znajdzie się w takiej sytuacji, zaproponuje użytkownikowi przekierowanie pytania do obsługujących fanpejdż konsultantów, pracowników infolinii lub też odeśle go do formularza kontaktowego.
Źródło: InPost