Imran Khan ustępuje ze stanowiska głównego specjalisty ds. strategii. Dlaczego był dla Snapchata ważną osobą i skąd pomysł na odejście?
Imran Khan był głównodowodzącym strategią Snapchata od 2014 roku, czyli jego praca przypadała na okres największego rozwoju aplikacji. Jego odejście nie jest efektem żadnych wewnętrznych sporów w firmie albo odmiennego podejścia do kwestii strategii, zarządzania, polityki zarządzania czy finansów Snap Inc. – a przynajmniej taką informację podało biuro prasowe przedsiębiorstwa.
Może być tak, że Khan po latach poświęconych Snapchatowi, po prostu chce spróbować czegoś nowego i podjąć inny trop w branży. Nie można jednak odeprzeć wrażenia, że jest po prostu świadomy nie najlepszej kondycji firmy i chce zejść ze sceny, kiedy nie oznacza to jeszcze hańby.
Imran Khan jest jednak bardzo pozytywnie nastawiony do przyszłości. Jego zdaniem zmiany na stanowiskach kierowniczych poprowadzą tę firmę w dobrym kierunku i otworzą nowy rozdział w jej historii. Sam zamierza pozostać jeszcze w przedsiębiorstwie, dopóki przy jego biurku nie zasiądzie ktoś inny.
Szef strategii firmy pracował dla Evana Spiegela dość długo – zwłaszcza w porównaniu do innych osób piastujących ważne funkcje. Niektórzy opuszczali fotele menedżerskie już po roku współpracy. Ostatnie zmiany kadrowe na wysokich szczeblach obejmowały szefa działu Spectacles oraz szefów: sprzedaży, inżynierii i marketingu. Khan najwyraźniej został w firmie tak długo, jak tylko mógł.
W swoim ostatnim raporcie finansowym Snap Inc. wykazał wzrost zarobków na reklamach, czym zaskoczył analityków, którzy nie spodziewali się, że firmę stać na coś takiego. Jednocześnie Snapchat stracił ostatnio około 3 miliony użytkowników i wciąż czuje napór ze strony Facebooka oraz jego Instagrama, którego Relacje są już od dawna bardziej popularne od snapczatowych Stories.
https://www.tabletowo.pl/2018/08/09/snapchat-traci-uzytkownikow-poczatek-kryzysu/
źródło: TechCrunch