Firma Tima Cooka to nie tylko iPhone’y czy MacBooki. Apple coraz lepiej zarabia na usługach, które ostatnio generują rekordowe przychody.
Świetne wyniki App Store. Apple ma powody do świętowania
Raporty finansowe Apple z ostatniego roku wyraźnie pokazują, że spada sprzedaż iPhone’ów. Potwierdzają to również dane niezależnych firma analitycznych. Cóż, rynek najwidoczniej jest nasycony, a kolejne generacje smartfonów z nadgryzionym jabłkiem nie wprowadzają dużych zmian. Nic więc dziwnego, że klienci wolą zostać z obecnym modelem, tym bardziej, że wciąż otrzymuje on aktualizacje oprogramowania i zapewnia akceptowalną wydajność.
Mimo iż zainteresowanie smartfonami jest niższe, Apple zaczyna coraz lepiej zarabiać w innych segmentach. Po pierwsze, Apple Watch i słuchawki AirPods sprzedają się rewelacyjnie – to najpopularniejszy smartwatch i najchętniej kupowane bezprzewodowe słuchawki na rynku. Po drugie, przychody z usług bez przerwy rosną. Co więcej, to właśnie tutaj firma odnotowuje kolejne rekordy.
Apple pochwaliło się właśnie wynikami App Store. Klienci w sklepie z aplikacjami między Wigilią Bożego Narodzenia a Sylwestrem wydali 1,42 mld dolarów, co jest najlepszym wynikiem w historii – wzrost o 16% rok do roku. Z kolei w Nowym Roku padł rekord przychodów w ciągu jednego dnia. Imponujące 386 mln dolarów i to w ciągu zaledwie 24 godzin.
Co z innymi usługami?
W minionym roku Apple poszerzyło portfolio własnych usług. Otrzymaliśmy Apple Arcade, Apple TV+ i Apple News+. Dołączyły one do już obecnych usług, czyli Apple Music czy iCloud.
Dane z czerwca 2019 roku wskazują, że z Apple Music korzysta już ponad 60 mln użytkowników. W najnowszej informacji prasowej nie poznaliśmy jednak bardziej aktualnych danych – Apple podało tylko, że 50% słuchaczy posiada urządzenie z iOS 13. Nie dowiedzieliśmy się również, ile osób zgromadziły dwie nowe usługi – Apple TV+ i Apple Arcade. Niewykluczone, że obecnie firma po prostu nie chce się chwalić danymi, tym bardziej, że od startu minęło dopiero kilka miesięcy.
Z drugiej strony, jeśli nowe usługi rosłyby naprawdę szybko i miałyby już spore grono odbiorców, to raczej Apple nie trzymałoby takiej informacji w tajemnicy. Możliwe, że klienci są zainteresowani Apple Arcade i Apple TV+, ale wyniki są poniżej oczekiwań firmy. Cóż, aby to zweryfikować, należy poczekać na bardziej szczegółowe statystyki.
Polecamy również:
źródło: Apple