Redmi to firma-córka Xiaomi, która postara zawalczyć się o nasze serca i portfele jeszcze lepszą relacją ceny do jakości niż Xiaomi. Tak w wielkim skrócie można opisać strategię firmy. Strategię, która ma szansę się przyjąć, bowiem Redmi Note 7 Pro może okazać się być bardzo sensowną alternatywą.
Wszystko zaczęło się od informacji dyrektora generalnego Redmi, Lu Weibinga, który ogłosił, że Redmi Note 7 Pro zadebiutuje w Chinach już w przyszłym tygodniu. Ta deklaracja musiała rodzić pytania o cenę. Internauci zapytali Weibinga o to, jaka będzie różnica w cenie między Xiaomi Mi 9 a Redmi Note 7 Pro. A dyrektor firmy odpowiedział bez żadnych ogródek:
Pomoże Ci wybrać Twój budżet – 2000 juanów lub mniej zapłacisz za Redmi Note 7 Pro, dwa tysiące juanów lub więcej wydasz na Xiaomi Mi 8, a trzy tysiące juanów lub więcej na Xiaomi Mi 9.”
Można więc stwierdzić, że sprawa została postawiona bardzo jasno. 2000 juanów to mniej więcej 300 dolarów, czyli jakieś 1150 złotych. Jest to zarazem kwota maksymalna, jaką powinniśmy zapłacić. Wypada tu odnieść się do fragmentu cytatu „2000 juanów lub mniej”. Zdaniem serwisu źródłowego należy liczyć się z kwotą zbliżoną do 1599 juanów, co w przeliczeniu na złotówki daje nam ~915 złotych. Ta cena brzmi wręcz jak promocja, choć warto zauważyć, że w dystrybucji europejskiej będzie ona nieco wyższa, między innymi przez wzgląd na podatki.
Urządzenie powinno zadebiutować już niebawem, bo 28 lutego. Niestety, ale nie wiemy zbyt wiele o jego specyfikacji technicznej. W zasadzie pewniakiem zdaje się być tylko Snapdragon 675 z Adreno 612, zintegrowany z ekranem skaner linii papilarnych oraz obecność 6 GB RAM i 128 GB na dane użytkownika. Wiele źródeł sugeruje też obecność podwójnej matrycy od Sony (IMX586), gdzie pierwsze skrzypce będzie grać 48-Mpix moduł główny. Na pozostałe informacje, wliczając w to europejską cenę urządzenia, musimy jeszcze odrobinę zaczekać.
Mimo wszystko, wycena Redmi Note 7 Pro może okazać się być nad wyraz atrakcyjna.
źródło: gizchina.com
zdjęcie główne: Redmi Note 7, fot: producenta