Aplikacja banku, z którego usług korzystamy na co dzień, powinna być bezpieczna, funkcjonalna, prosta w obsłudze i stabilna. Z takiego założenia wychodzą wydawcy magazynu Retail Banker International, który zajmuje się tematyką finansową. W miesięczniku pojawił się ranking aplikacji mobilnych oferowanych przez 100 największych banków na świecie. I spośród tych 100, najlepszą okazała się ta od PKO BP.
Do rankingu zakwalifikowała się tylko jedna instytucja z Polski – PKO BP, ponieważ to ten bank jest u nas największym w kraju. Nie o ilość jednak tu chodzi, a o jakość. Dlatego też aplikacja IKO trafiła na pierwsze miejsce w zestawieniu.
IKO jest bardzo dobrze odbieraną aplikacją mobilną. Dzięki temu zyskała sobie wiele przychylnych ocen w sklepach App Store i Google Play. To istotne, ponieważ właśnie na podstawie uśrednionych not wystawionych apkom przez ich użytkowników, zestawiono wspomniany ranking.
Brytyjskiemu magazynowi RBI można by zarzucić lenistwo – w końcu redaktorzy mogliby samodzielnie pobrać aplikacje wszystkich banków i testować każdą po kolei, ale z drugiej strony byłoby to wręcz karkołomne zadanie. Zawierzenie ocenom osób, które na co dzień korzystają z apki, jest zdecydowanie lepszym pomysłem i wydaje się być najbardziej obiektywne.
W ten sposób dzięki prawie 150 tysiącom ocen w sklepach z aplikacjami, IKO uzyskało notę 4,8/5 punktów. Za programem PKO BP uplasowały się te oferowane przez banki Discover Financial Services oraz Chase, dystansując takich gigantów branży jak Bank of America czy Lloyds.
źródło: Cashlesss