Ostatnio jak mantrę powtarzam, że rynek tabletów internetowych rozwija się w niesamowicie szybkim tempie. Jeśli jest ktoś, kto próbował temu zaprzeczać, niechaj spojrzy na najnowsze dane opublikowane przez IDC, które jednoznacznie wskazują na to, że tak właśnie jest. Zainteresowanie potencjalnych klientów tabletami jest coraz większe, na półkach sklepowych każdy może znaleźć coś dla siebie, to i sprzedaż tabletów rośnie.
Z danych International Data Corporation (IDC) wynika, że w trzecim kwartale 2012 roku sprzedano 27,8 milionów tabletów, co daje wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku aż o 49,5% i o 6,7% – kwartał do kwartału (Q2 2012 vs Q3 2012).
Apple wciąż króluje na rynku. W pierwszej połowie 2012 roku koncern z Cupertino sprzedał w sumie 28,8 milionów tabletów, co jest świetnym wynikiem. Należy jednak zauważyć, że – paradoksalnie – udział w rynku maleje – z 65,5% w ubiegłym kwartale do 50,4% w trzecim kwartale 2012 roku, w którym to Apple sprzedało 14 milionów tabletów (łatwo zauważyć, że to ponad połowa wszystkich sprzedanych urządzeń!). Drugim z producentów, którzy sprzedają najwięcej tabletów, jest Samsung – 18,4% udziału w rynku.
Swoją drogą, chętnie zobaczyłabym podobne zestawienie dotyczące polskiego rynku tabletów… Jakiś czas temu pisałam (za: Puls Biznesu), że w pierwszej połowie 2012 roku na polski rynek trafiło ponad 130 tysięcy tabletów, czyli więcej niż w ciągu całego 2011 roku, kiedy to można było mówić o 120 tysiącach urządzeń. Ciekawe jak sytuacja będzie się przedstawiała w ujęciu rocznym – zwłaszcza po sezonie świątecznym, który zapowiada się interesująco.