Marka HyperX bardzo szybko stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych w świecie producentów podzespołów komputerowych i akcesoriów dla graczy. Gamingowa odsłona firmy Kingston już wkrótce trafi jednak w nowe ręce – Hewlett-Packard.
Choć produkty HyperX goszczą na rynku zaledwie kilka lat, zdążyły zaskarbić sobie szerokie grono użytkowników i sympatyków. Obecnie to właśnie HyperX produkuje najczęściej wybierane przez graczy, zarówno konsolowych jak i komputerowych, słuchawki dedykowane rozrywce. Sam miałem przyjemność testować kilka modeli HyperX, dlatego nie mogę dziwić się ich popularności. Wszystkie zrobiły na mnie na tyle dobre wrażenie, że śmiało mógłbym je polecić każdemu, kto poprosiłby mnie o rekomendację.
Wkrótce będziemy świadkami jednego z punktów zwrotnych w historii marki – dotychczas funkcjonujące pod skrzydłami Kingstona HyperX, trafia do koncernu HP.
Cel: zwiększyć udział w rynku konsumenckim
Oczywiście HP posiada już własną, gamingową markę Omen, jednak jej produkty, z pominięciem laptopów, są dalece mniej rozpoznawalne od tych sygnowanych logiem HyperX. Tymczasem zarządzający koncernem zauważyli, że rynek akcesoriów dla graczy już od dłuższego czasu dynamicznie się rozwija i nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie ten trend miał się odwrócić. Postanowili zadziałać mocno i stanowczo, by jak najszybciej zwiększyć w nim udział.
Za sprawą przejęcia HyperX, HP liczy na zwiększenie swojej obecności na rynku produktów konsumenckich, przede wszystkim słuchawek, klawiatur, myszy i monitorów.
Bardzo ambitne plany
Co dalej z marką HyperX? Można się spodziewać, że zostanie mocno dokapitalizowana przez HP, by stawić czoła takim rynkowym kolosom jak Logitech czy Corsair. Firma liczy, że skoro konkurencja odnosi imponujące wzrosty, na dobrą passę załapie się również HyperX, wykorzystując okazję, by dorównać kroku potentatom.
Nie są natomiast jasne losy podzespołów komputerowych, takich jak dyski SSD czy pamięci RAM. Najprawdopodobniejszym scenariuszem jest jednak ten, w którym nawet te przeznaczone dla graczy będą produkowane i sprzedawane pod marką Kingston.
Do finalizacji transakcji, zgodnie z przewidywaniami, powinno dojść w drugim kwartale 2021 roku. Jej wartość szacowana jest na 425 milionów dolarów.