Hummer EV SUV – elektryczna bestia o mocy 830 KM, która może jeździć bokiem

(fot. GMC)

W ramach przywracania do życia marki Hummer producent prezentuje swój kolejny model – GMC Hummer EV SUV o mocy dochodzącej do nawet 830 KM, który może poruszać się po przekątnej.

Najpierw Pick-up, potem SUV

Koncern General Motors rozpoczął planowaną elektryczną rewolucję z rozmachem. W zeszłym roku zaprezentowano elektryczną reinkarnację legendarnego Hummera – pick-upa z trzema silnikami elektrycznymi, generującymi łącznie imponującą moc 1000 KM. Teraz oferta producenta poszerza się także o opartego na tych samych podzespołach SUV-a.

(źródło: GMC)

Oba nowe Hummery będą oferowane pod marką GMC i są zbudowane na modularnej platformie koncernu GM, przeznaczonej wyłącznie do samochodów elektrycznych -wykorzystującej akumulatory Ultium. W przypadku omawianego SUV-a producent obiecuje średni zasięg na poziomie około 480 kilometrów. Nowość ma mieć zestaw akumulatorów 800 V z możliwością szybkiego ładowania do 300 kW – wartością o 50 kW niższą niż w przypadku pick-upa.

W najdroższej wersji nowy model ma mieć o 170 KM słabszy silnik, niż w przypadku wcześniej zaprezentowanej wersji z otwartą paką. Mniejsza moc oznacza także gorsze przyspieszenie do setki – 3,5 sekundy zamiast okrągłych 3.

(źródło: GMC)

Elektryczne Hummery mają oferować wiele innowacji przydatnych zarówno w terenie, jak i na asfaltowych drogach. Wśród nich możemy znaleźć m.in. Extract Mode, który może wykorzystywać system zawieszenia pneumatycznego do podniesienia pojazdu ponad 6 cali (15,2 cm) nad ziemią, co ma umożliwić pokonywanie dużych i trudnych przeszkód.

Szczególnie ciekawą opcją wyposażenia, dostępną w lepiej wyposażonych modelach, jest Crab Walk. Jak sama nazwa wskazuje, dzięki tej funkcji te wielkie maszyny mogą przemieszczać się bokiem – wszystkie cztery koła samochodu mogą się obrócić, aby przy niskich prędkościach umożliwić kierowcy jazdę po przekątnej.

(źródło: GMC)

Nowoczesne wnętrze

We wnętrzu oby Hummerów znajdziemy dwa ekrany o wysokiej rozdzielczości, jeden o przekątnej 13,4 cala, służący do obsługi multimediów, oraz 12,3-calowy wyświetlacz, zastępujący zestaw zegarów. Pojazdy będą również wyposażone w drugą generację zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy – GM Super Cruise, który ma umożliwiać m.in. jazdę autostradą bez użycia rąk.

Debiut rynkowy i ceny

Jako pierwszy na rynku zadebiutuje najmocniejsza wersja SUV-a Hummera – 830-konny wariant ma trafić do sprzedaży na początku 2023 roku, z ceną zaczynającą się od 105595 dolarów (ponad 410 tys. złotych).

Producent ma oferować także opcję z ekstremalnym pakietem terenowym, który ma kosztować 5 tys. dolarów. W późniejszym czasie do oferty mają dołączyć słabsze warianty, z cenami zaczynającymi się od 80 tys. dolarów (ok. 310 tys. złotych) za najbardziej podstawowego Hummera.

Exit mobile version