Podczas ostatniej konferencji prezes Huawei zdradził, że firma współpracowała z trzema firmami motoryzacyjnymi przy tworzeniu aż trzech nowych podmarek samochodów. Pierwszych efektów tych kooperacji możemy spodziewać się już 17 kwietnia.
Chińscy giganci technologiczni uderzają w rynek motoryzacyjny
Ostatnimi czasy dociera do nas wiele informacji mających sugerować, że producenci znani dotychczas z produkcji wszelkiej maści elektroniki, zaczynają interesować się rynkiem motoryzacyjnym. W zeszłym roku na targach CES Sony zaskoczyło nas konceptem Sony Vision S, a Xiaomi oficjalnie pracuje już nad swoim pierwszym samochodem – oczywiście elektrycznym. Tymczasem, już 17 kwietnia możemy spodziewać się pierwszych zmotoryzowanych premier firmy Huawei.
Władze chińskiego giganta zapowiadają jednak, że w odróżnieniu od Xiaomi, Huawei nie zaprojektuje własnych samochodów od podstaw. Firma rozpoczęła współpracę z trzema producentami zajmującymi się produkcją elektrycznych pojazdów, a w wyniku tych kolaboracji mają powstać trzy nowe motoryzacyjne submarki.
Prezes Huawei informuje, że decyzja, aby nie budować własnych samochodów, a zamiast tego pomóc już istniejącym producentom tworzyć jeszcze lepsze pojazdy, była efektem wieloletnich dyskusji. Firma już w 2020 roku zaprezentowała własne radary LIDAR średniego i dalekiego zasięgu, mające szeroki wachlarz zastosowań, a zakres jej oferty ma być zdecydowanie szerszy.
Trzech wspólników Huawei
Pierwszym producentem, który stworzy swoją pierwszą submarkę we współpracy z Huawei, jest BAIC New Energy. Efektem kooperacji jest brand ARCFOX Polar Fox, a pierwsze pojazdy z tej serii mają trafić na rynek w czwartym kwartale tego roku. Firma opublikowała na serwisie Weibo zapowiedź swojego pierwszego modelu – ARCFOX Polar Fox Alpha S, którego premiera ma nastąpić już 17 kwietnia. Pojazd ma być pozycjonowany jako nowa generacja inteligentnych, luksusowych samochodów elektrycznych.
Kolejnymi partnerami Huawei zostaną Chongqing Changan oraz Guangzhou Automobile, jednakże nazwy powstałych subbrandów nie zostały jeszcze opublikowane. Prezes Huawei poinformował także, że samochody opracowane we współpracy z kierowaną przez niego firmą, będą nosiły logo Huawei we wnętrzu. Okazuje się jednak, że informacja ta dotyczy tylko pojazdów oferujących rozwiązania chińskiego giganta dotyczące jazdy autonomicznej.
Możemy się spodziewać, że wewnątrz BAIC Blue Valley ARCFOX Polar Fox Alpha S znajdziemy więc logo Huawei, gdyż samochód ten ma oferować systemy jazdy autonomicznej powyżej poziomu L3. Aby to osiągnąć, wewnątrz pojazdu znajdzie się 12 kamer, 13 radarów ultradźwiękowych, radary 6-milimetrowe oraz chip Huawei o mocy obliczeniowej 352 TOPS. Wydaje się więc, że największa chińska firma technologiczna jest porządnie przygotowana do ataku na kolejną gałąź przemysłu i traktuje rynek motoryzacyjny z pełną powagą.