Huawei robi co może, by zostać światowym liderem wśród producentów smartfonów do końca 2020 roku. Pewnym elementem strategii mogą być nietypowe kampanie reklamowe – tylko czy bycie trollem popłaca?
Gdyby to był pierwszy raz albo przypadek, to OK. Huawei jednak zdarzyło się już żartować, chociażby z Apple, poprzez parkowanie ciężarówek obok sklepu swojego konkurenta. Do tego w nie byle jakim miejscu, tylko tuż przed samym Apple Store.
Firma podąża teraz za ciosem, tym razem obierając sobie nieco inny cel do „żartów”. Jest nim Samsung i jego flagowy sklep w centrum handlowym w Brisbane – z gigantyczną reklamą Huawei tuż nad nim. Ktoś może powiedzieć, że to przypadek, jednak pamiętając, jak to było z reklamą przy Apple Store, zwyczajnie w to nie wierzę. Tym razem całość wygląda jakby nieco subtelniej, a przynajmniej nie jest to takie oczywiste.
Samsung created a fancy flagship store.
Huawei just bought a giant ad over it.
Damn. pic.twitter.com/yYEfw4aVu5— Jen Dudley-Nicholson (@jendudley) May 4, 2019
Na miejscu Samsunga „odwdzięczyłbym się” takim samym żartem tuż przed jakimś sklepem Huawei. Lepsza, a już na pewno śmieszniejsza jest taka walka producentów, niż wojna o patenty, na czym często wszyscy tracimy. Jeżeli nie może być lepiej, to niech przynajmniej będzie weselej ;) Tak swoją drogą, pojedynek między Samsungiem Galaxy S10+, a Huawei P30 Pro możecie rozstrzygnąć sami, czytając recenzje Kasi na Tabletowo – Samsunga tutaj, a Huawei tu.
Jak się sprzedają telefony Huawei?
Mimo iż takie reklamy można uznać za tani chwyt marketingowy, to sprzedaż Huawei ma się świetnie. Najnowsze dane dotyczące sprzedaży smartfonów, dostarczone przez IDC wskazują, iż Huawei jest jedyną firmą, która odnotowała ogromny wzrost za pierwszy kwartał tego roku. Nie ma się czemu dziwić, gdyż w Polsce tę markę również widać na każdym kroku, także w ofertach telekomów.
IDC raportuje, iż sprzedaż Huawei wzrosła przynajmniej o 50,3% licząc tylko obecny kwartał – tym samym osiągając łączną wysyłkę w liczbie 59,1 mln sztuk. Dla porównania dodam tylko, że liderem w tym segmencie jest Samsung z wynikiem 71,9 mln sprzedanych egzemplarzy (co oznacza dla niego spadek o 8,1% w porównaniu do analogicznego okresu rok temu). Apple jest trzecie z dostawami w liczbie 36,4 mln sztuk, przy spadku aż o 30,2%.
„Huawei ma szansę uderzyć w Samsunga na czele światowego rynku. W Chinach Huawei kontynuował swoją pozytywną dynamikę dzięki dobrze zaokrąglonemu portfelowi skierowanemu do wszystkich segmentów, od niskiego do wysokiego. Modele high-end Huawei nadal tworzyły silne powiązania dla modeli klasy średniej i low-end, które wspierają ogólne wyniki firmy w zakresie wysyłek”
Te dobre wyniki dla Huawei zbiegają się w czasie, gdy sam rynek smartfonów kurczy się globalnie o 6,6%.
Źródło: Softpedia, iPhone Hacks