Stwierdzenie, że nikt nie kupuje smartfonów Huawei bez Usług Mobilnych Google (GMS) jest totalną bzdurą. Przedstawiciel producenta poinformował, że w 2020 roku w samej Polsce sprzedano już pół miliona urządzeń z Huawei Mobile Services. Jakie plany ma na przyszłość ta firma, co dalej zamierza robić?
Wszyscy, nawet ci, którzy nie są na bieżąco z branżowymi doniesieniami, doskonale już wiedzą, w jakim położeniu aktualnie znajduje się Huawei. Trudno bowiem nie zauważyć, że najnowsze smartfony i tablety tego producenta już od dłuższego czasu nie oferują dostępu do aplikacji i Usług Mobilnych Google (GMS). Mimo to, w Polsce cieszą się całkiem sporą popularnością.
W 2020 roku Huawei sprzedał w Polsce pół miliona urządzeń z HMS
W czerwcu 2020 roku producent informował, że sprzedano już 100 tysięcy smartfonów z HMS. Dziś natomiast Wyborcza.biz przytacza słowa dyrektora zarządzającego Huawei CBG Polska – Jefferson Zhang ujawnił, że w ubiegłym roku liczba sprzedanych urządzeń z HMS sięgnęła pół miliona. Co więcej, jego zdaniem będzie nadal rosła.
Jefferson Zhang poinformował również, że w 2020 roku Huawei osiągnął w Polsce dobre wyniki, a Polska nadal jest jednym z dziesięciu najważniejszych rynków w skali globalnej dla tego producenta. W kraju nad Wisłą świetnie sprzedają się bowiem wszystkie jej produkty, w tym laptopy, wearables, słuchawki i routery.
Jefferson Zhang zapewnił też, że Huawei nie zamierza odpuszczać smartfonowej części swojego biznesu w Polsce, co oznacza, że możemy się spodziewać rynkowej premiery kolejnych modeli, opartych na HMS. Platforma ta jest nieustannie rozwijana przez producenta, podobnie jak biblioteka aplikacji w sklepie AppGallery, który pełni taką samą funkcję jak Sklep Google Play na urządzeniach z Usługami Mobilnymi Google. Na tę chwilę jest w nim już ponad tysiąc polskich programów i w sumie ponad osiem tysięcy w języku polskim.
Chiński producent na tym jednak nie poprzestanie – jak zapowiada Jefferson Zhang, „kolejnym ważnym etapem będzie pojawienie się HarmonyOS, naszego własnego systemu operacyjnego, który zostanie wprowadzony na smartfony”. Szczegóły na jego temat firma ma udostępnić już „niedługo”.
Jednocześnie producent zamierza rozwijać pozostałe kategorie urządzeń. Na oficjalnej stronie sklepu internetowego marki można zobaczyć zapowiedź nowego laptopa z serii MateBook D, a także słuchawek FreeBuds – ich premiera w Polsce planowana jest na 22 marca 2021 roku, czyli najbliższy poniedziałek.