Huawei jest jednym z największych producentów smartfonów w Polsce i stale umacnia swoją pozycję w naszym kraju. Kolejnym krokiem, który ma pomóc mu w zostaniu liderem na polskim rynku, będzie otworzenie pierwszego, oficjalnego salonu.
Na razie nie znamy żadnych szczegółów, ale jak udało się dowiedzieć serwisowi GSMOnline, salon zostanie otwarty jesienią 2018 roku w Warszawie. Jego dokładna lokalizacja owiana jest tajemnicą, lecz najpewniej będzie się mieścił w jednym z większych centrów handlowych na terenie stolicy. Jako że nie jestem w nich rozeznany, możecie w komentarzach obstawiać, które z nich Huawei mógł wybrać :)
Podczas spotkania z dziennikarzami producent pochwalił się też, że pod względem wartości sprzedaży, Polska jest na piątym miejscu w Europie, a przychody polskiego oddziału Huawei za 2017 rok wyniosły – uwaga – około 400 milionów euro! Co więcej, firma oczekuje, że w tym (2018) roku wzrosną one o kolejne 30%-40%, czyli ~120-160 milionów euro. Ambitnie, trzeba przyznać.
Producent poinformował również, że na dniach rozpocznie się intensywna kampania reklamowa tegorocznej serii Y 2018. Jest to o tyle istotne, że jeszcze kilka lat temu w planach było zlikwidowanie tej linii, ponieważ Huawei chciał skupić się na urządzeniach ze średniej i wyższej półki cenowej. Zapewne w grę wchodził fakt, iż marża na tak tanich sprzętach jest minimalna. Wprowadzenie na rynek tych smartfonów pomoże jednak firmie zwiększyć udziały w rynku. A jest to jej niezwykle potrzebne, ponieważ obecnie już niewiele jej brakuje, aby prześcignąć pod tym względem Samsunga, czyli Numer 1 w Polsce.
Huawei jeszcze w maju oficjalnie zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży w naszym kraju modeli Y7 Prime 2018, Y6 Prime 2018, Y6 2018 i Y5 2018. Urządzenia mają pojawić się w sklepach w najbliższy poniedziałek, 11 czerwca 2018 roku (chociaż niektóre już prowadzą ich przedsprzedaż). Ciekawe, czy z tej okazji producent przygotował jakieś specjalne oferty – dowiemy się tego za kilka dni.
Źródło: Huawei, GSMOnline