Wydawałoby się, że przez aktualne problemy Huawei ma same zmartwienia. Tymczasem nie jest to prawdą, bowiem producent niedawno poinformował, że sprzedał już dwa miliony egzemplarzy smartwatcha Watch GT, a teraz pochwalił się, że smartfony z serii Huawei P30 rozeszły się w ponad 10 milionach sztuk.
Huawei zaprezentował Huawei P30 i P30 Pro 26 marca 2019 roku i od razu rozpoczął przedsprzedaż swoich najnowszych flagowców. Do obu smartfonów w Polsce dorzucano w prezencie smartwatch Watch GT, natomiast do wersji z dopiskiem „Pro” także ładowarkę bezprzewodową Huawei CP60.
Rewelacyjna sprzedaż smartfonów z serii Huawei P30
Podczas trwającego właśnie MWC Shanghai Global Device Summit 2019 producent pochwalił się, że sprzedaż flagowców z linii Huawei P30 przekroczyła 10 milionów egzemplarzy po 85 dniach od oficjalnej premiery urządzeń. Uśredniając, każdego dnia sprzedawano niemal 120 tysięcy sztuk!
Wynik jest tym bardziej godny podziwu, że analogiczny rezultat rok wcześniej smartfonom z serii Huawei P20 udało się uzyskać dopiero po… 147 dniach od rozpoczęcia sprzedaży, czyli aż dwa miesiące później! Wzrost tempa sprzedaży flagowców jest naprawdę imponujący.
Przy okazji Huawei poinformował, że do końca maja 2019 roku sprzedał 100 milionów smartfonów na całym świecie – jak deklaruje producent, wynik ten został osiągnięty znacznie szybciej niż w zeszłym roku.
Przyszłość Huawei nie wygląda jednak już tak kolorowo
Chociaż wyniki sprzedaży flagowców z serii Huawei P30 i smartfonów marki w ogóle są imponujące, to druga połowa 2019 roku może okazać się wyzwaniem dla tego producenta. Założyciel firmy niedawno przyznał, iż spodziewa się, że do końca bieżącego roku Huawei może sprzedać poza granicami Chin od 40 do nawet 60 milionów inteligentnych telefonów mniej niż początkowo zakładano, co przyczyni się przy okazji do znacznego zmniejszenia przychodów (mówi się o kwocie rzędu 30 mld dolarów).
Jednocześnie przed Huawei świetlana przyszłość, bowiem producent w pocie czoła dopracowuje swój autorski system operacyjny i zachęca deweloperów do publikowania ich aplikacji w sklepie AppGallery. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i ziści się optymistyczny scenariusz, to największym przegranym w sporze Stanów Zjednoczonych z Chinami okaże się Google, które według szacunków może stracić od 700 do 800 milionów użytkowników.
Źródło: informacja prasowa; Huawei przez GSMArena