Markę Huawei większość Polaków kojarzy głównie ze smartfonami, czasem też z tabletami i modemami. Tymczasem producent niedawno rozpoczął działalność również w segmencie laptopów. I jak pokazują statystyki, bardzo mu się to opłacało.
Pierwszą „przymiarką” do wejścia na nowy rynek był dla Huawei MateBook. Chińczycy zaprezentowali swoją pierwszą hybrydę przy okazji targów MWC 2016 w Barcelonie. Nieco ponad rok później światło dzienne ujrzały trzy nowe urządzenia z tej serii, MateBook X, MateBook E i MateBook D, z których tylko jedno jest tabletem z doczepianą klawiaturą – pozostałe dwa to laptopy.
W Polsce można obecnie kupić tylko jedną z ww. propozycji, MateBook X. Ultrabook trafił do nas na przełomie lipca i sierpnia i na początku kosztował – w zależności od wersji – 5599 lub 6699 złotych. Dość szybko jednak sklepy go poprzeceniały, czy to na stałe, czy na polecenie producenta, więc nie dziwne, że w oczach klientów jego zakup stał się atrakcyjną inwestycją.
A że MateBook X sprzedaje się dobrze, nie ulega wątpliwości. Jak bowiem podaje Huawei, we wrześniu odnotowano wzrost sprzedaży o 55% względem sierpnia. W październiku wyniósł on jeszcze więcej, bo aż 65%. Producent nie ukrywa, że optymistycznie patrzy w najbliższą przyszłość i jest przekonany, że ta dynamika się utrzyma w kolejnych miesiącach.
A Wy co sądzicie o MateBook X? Uważacie, że to dobry sprzęt w atrakcyjnej cenie? Jeżeli natomiast potrzebujecie jakichś informacji na temat tego ultrabooka, zajrzyjcie do podlinkowanej poniżej recenzji, przygotowanej przez Kasię. W niej zapoznacie się też ze specyfikacją tego urządzenia. Aktualne ceny znajdziecie z kolei np. w >Komputroniku<.
Polecamy również:
https://www.tabletowo.pl/2017/09/24/recenzja-test-huawei-matebook-x/
Źródło: informacja prasowa