Huawei naprawdę może sprzedać markę Honor! Chciałoby ją kupić na przykład… Xiaomi

Kilka dni temu jeden z renomowanych analityków i obserwatorów rynku wysnuł opinię, że jego zdaniem sprzedaż marki Honor może ją uratować przed sankcjami, które Stany Zjednoczone nałożyły na Huawei i wszystkie jego spółki zależne (w sumie jest ich ponad 150). Teraz okazuje się, że naprawdę może do tego dojść!

Kilka dni temu analityk Ming-Chi Kuo opublikował swoją analizę sytuacji Huawei i wysnuł opinię, że sprzedaż marki Honor mogłaby uchronić ją przed problemami, związanymi z brakiem dostępu do amerykańskich technologii. Była to jednak wyłącznie opinia, ale okazuje się, że coś faktycznie jest na rzeczy.

Huawei naprawdę może sprzedać markę Honor!

Jak donosi Reuters, Huawei rozmawia z Digital China Group Co Ltd oraz innymi potencjalnie zainteresowanymi na temat sprzedaży marki Honor. Mówi się, że kwota tej transakcji mogłaby sięgnąć poziomu nawet 25 mld juanów (równowartość 3,7 mld dolarów amerykańskich), aczkolwiek jednocześnie zakłada się też znacznie mniejszą kwotę, bo „zaledwie” 15 mld juanów.

Huawei miałby przekazać w inne ręce markę Honor wraz z jej możliwościami z obszaru badań i rozwoju oraz związaną z nią działalnością w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw. Nabywca otrzymałby więc kompletny podmiot, choć pojawia się pytanie, co w takim razie z oprogramowaniem? Wszakże Magic UI ma wiele wspólnego z EMUI i „rozwód” z Huawei miałby ogromny wpływ na tę kwestię.

Honor 20 Pro
Honor 20 Pro (fot. Kacper Żarski / Tabletowo.pl)

Digital China jest głównym dystrybutorem smartfonów marki Honor, dlatego jest potencjalnie najbardziej prawdopodobnym kandydatem do jej wykupienia, lecz mówi się, że zainteresowani nią są także TCL oraz… Xiaomi!

Czy Huawei naprawdę sprzeda markę Honor?

Zarówno Huawei, jak i TCL odmówili skomentowania tych doniesień, natomiast Digital China i Xiaomi w ogóle nie odpowiedziały na prośbę o komentarz. Cały czas poruszamy się więc w sferze nieoficjalnych doniesień, choć można podejrzewać, że naprawdę coś jest na rzeczy – inaczej takie informacje by się nie pojawiły.

Mimo że Huawei wiele zainwestował w swoją markę-córkę (założył ją w 2013 roku), to sukcesywnie „odcinała się” ona od niego, przynajmniej wizerunkowo, bo faktycznie niezmiennie nie jest samodzielnym przedsiębiorstwem.

Nie można zaprzeczyć, że sprzedaż marki Honor rozwiązałaby wszystkie jej problemy z dostępem do technologii, niezbędnych w działalności, ale jednocześnie trudno sobie wyobrazić, że Huawei mógłby oddać ją w obce ręce. Firma znajduje się jednak w nietypowym położeniu i wszystko jest możliwe, nawet jeśli kiedyś tak zaskakujący krok byłby nie do pomyślenia.