Huawei opublikował obszerny raport, podsumowujący 2015 rok. Marka jest nie tylko w świetnej kondycji, ale sukcesywnie zwiększa swoje przychody, notując kolejne rekordy.
Wzrost przychodów w 2015 roku względem poprzedniego okresu, wynoszący 37%, był największy od 7 lat (czyli od 2008 roku). Przełożyło się to na 395 miliardów RMB (61,10 miliardów dolarów) przychodu. Zysk netto wzrósł o 32% (z 27,9 miliardów RMB w 2014 roku) i wyniósł 36,9 miliardów RMB (5,7 miliardów dolarów). Wskaźnik rentowności sprzedaży (ROS – return on sales) spadł nieznacznie z 11,9% do 11,6%.
Przychody okazały się być wyższe niż przewidywał Huawei. Szacowano, że wyniosą one nieco mniej, bo 390 milardów RMB. Poprzeczka jednak wciąż idzie w górę i chiński gigant chce, aby jego przychody w 2016 roku sięgnęły poziomu 75 miliardów dolarów. Chińczycy spodziewają się więc kolejnego wzrostu, tylko tym razem o „zaledwie” 23%.
Huawei przewiduje, że przychody działu urządzeń konsumenckich wyniosą w 2016 roku 30 miliardów dolarów. Jest to bowiem najszybciej rozwijający się dział (pierwszym jest carrier business) oraz drugi pod względem wysokości wygenerowanych przychodów w 2015 roku (pierwszy odpowiadał aż za 59% całości). Nie jest to niczym dziwnym, bowiem doskonale wiemy, że Huawei – jako pierwszemu chińskiemu producentowi – udało się sprzedać ponad 100 milionów smartfonów w 2015 roku. Z kolei najmniejszym działem jest ten, odpowiedzialny za budowę prywatnych sieci dla firm i różnych organizacji, chociaż i on zanotował ogromny wzrost przychodów względem 2014 roku – o 43,8%.
Chiński gigant podał, że na R&D wydano w 2015 roku 15% wszystkich przychodów, podczas gdy pierwotnie zakładano, że będzie to 10% całości. Pasywa Huawei są warte 253 miliardów RBM, natomiast aktywa 372 miliardów RBM.