Niestety, czwarty kwartał 2011 roku nie wszystkim przyniósł oczekiwane zyski (w przeciwieństwie do Apple). Do zawiedzionych firm należy tajwańskie HTC, które po raz pierwszy od dwóch lat odnotowało spadek zysku. W tym wypadku nie był on mały, gdyż wynosił 26%.
W wywiadzie dla Mobile Magazine, Phil Roberson – szef brytyjskiego oddziału HTC – poinformował o zmianie strategii firmy. Kluczem do sukcesu ma okazać się powrót do wcześniejszej taktyki, której główną zasadą była różnorodność i innowacyjność, a nie ilość wprowadzanych na rynek produktów. Za błąd uznał tak wiele podobnych do siebie modeli smartfonów, których premiera odbyła się w 2011 roku. W związku z czym w 2012 roku ograniczy liczbę high-endowych urządzeń, chcąc w ten sposób zaproponować swoim klientom „coś naprawdę wyjątkowego”.
Jeśli tajwański producent chce ograniczyć liczbę modeli smartfonów, pewnie jesteście ciekawi co z tabletami sygnowanymi logo HTC. Otóż, Phil Roberson zapewnia, iż nie wycofają się z tego sektora rynku, mimo skupienia swojej uwagi na urządzeniach wyposażonych w mniejsze wyświetlacze.
Dotychczas spod skrzydeł firmy HTC wyszły tylko dwa modele: Flyer i Jetstream. A skoro chce ograniczyć ich liczbę w 2012 roku, to… wiele wskazuje na to, że doczekamy się premiery jednego tabletu. Ale czy dobre rozwiązanie? Piszcie, co o tym myślicie.